اختصاص کاغذ حمایتی و ارزان قیمت به مطبوعات

تهران- ایرنا- معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیگیری و ابلاغ‌های مختلف رئیس جمهور دولت سیزدهم برای اختصاص ارز ترجیحی برای واردات کاغذ و رفع مسائل حقوقی و ساختاری آن، ابراز امیدواری کرد تا کاغذ حمایتی و ارزان قیمت بر اساس خود اظهاری رسانه‌ها به مطبوعات اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فرشاد مهدی‌پور، در ادامه سفرهای استانی خود ، در سفری دو روزه به استانهای لرستان و مرکزی سفر کرد.

در این سفر استانی معاون مطبوعاتی در همایش تجلیل از خبرنگاران استان لرستان در سالن شهید آوینی شهرستان خرم‌آباد از احیای جشنواره‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای در ابعاد ملی، منطقه‌ای و استانی خبر داد.

تشریح فضای حاکم بر رسانه‌های استان لرستان و اقدامات معاونت مطبوعاتی در حمایت از خبرنگاران و رسانه‌ها و تشریح سیاست‌های حمایتی دولت از فعالان رسانه‌ای، ازجمله موضوعات مطرح شده از سوی معاون امور مطبوعاتی در این مراسم بود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به استان لرستان، با سفر به شهرستان بروجرد  به دیدار خانواده شهید خبرنگار «محمود صارمی» رفت. معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، امام جمعه بروجرد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و جمعی از مدیران و مسئولان این استان، مهدی پور را در این دیدار همراهی کردند.

اختصاص کاغذ حمایتی و ارزان قیمت به مطبوعات

حضور در آیین بزرگداشت شهدای عرصه خبر لرستان، یادواره شهیدان، «محمود صارمی»، «علیرضا حیدریان» و «بهرام هژیر» با حضور جمعی از فعالان حوزه مطبوعات و رسانه این استان در گلزار شهدای شهرستان بروجرد و در کنار مزار شهید محمود صارمی برگزار شد نیز از جمله دیگر برنامه‌های معاون مطبوعاتی بود.

اهتمام دولت مردمی برای تقویت رسانه های کشور

تشریح اقدامات دولت در حمایت از رسانه‌ها و اهتمامی که شخص رئیس‌جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه برای تقویت رسانه‌های کشور دارند، ازجمله موضوعات مطرح شده از سوی مهدی‌پور در این مراسم بود.

معاون مطبوعاتی سپس عازم استان مرکزی شد تا در آیین گرامیداشت و تجلیل از خبرنگاران این استان که با حضور استاندار و خبرنگاران و اهالی رسانه در شهرستان اراک برگزار شد، شرکت کند.

اختصاص کاغذ حمایتی و ارزان قیمت به نشریات

مهدی‌پور در این مراسم با اشاره به اینکه معاونت مطبوعاتی از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به ابتدای زنجیره تولید محتوا و نقش برجسته خبرنگاران توجه ویژه دارد و در این راستا تلاش شده است که قوانین مغفول مانده مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بقای شغل و فعالیت حرفه ای اهالی رسانه تضمین شود، در خصوص پرداخت یارانه کاغذ گفت: در سال ۹۷ به دلیل بحران ارزی در کشور، با تعامل و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل ارز ترجیحی واردات کاغذ انجام گرفت، اما مجددا کار متوقف شد و از ابتدای دولت سیزدهم رییس جمهوری موضوع را پیگیری و با ابلاغ های مختلف در نهایت مسائل حقوقی و ساختاری رفع شد که امید است کاغذ حمایتی و ارزان قیمت در راستای مساعدت به نشریات، بر اساس خود اظهاری رسانه ها اختصاص یابد.

اختصاص کاغذ حمایتی و ارزان قیمت به مطبوعات

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های صورت گرفته، جامعه رسانه‌ای کشور، روز به روز در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.