رئیسی به استاندار فارس تاکید کرد که مراحل بهره برداری از کارخانه را پیگیری کند تا با وارد شدن این کارخانه به چرخه تولید، نیاز به واردات کاغذ کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ویژگی این کارخانه این است که با استفاده از ضایعات و کاغذ‌های باطله می‌تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند، گفت: روا نیست که این سرمایه‌گذاری به دلیل ناتمام ماندن ۱۳ درصد از کل پروژه، به نتیجه نرسد. جای پرداخت تسهیلات بانکی همین جاست که هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم با رونق تولید، نیاز کشور رفع می‌شود.

رئیسی خاطرنشان می‌کند: مراکز تولیدی از این دست در اولویت دریافت تسهیلات و منابع مالی هستند، نه افرادی که این منابع را در جای دیگری هزینه می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید می‌کند: درحالی که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست یک کارخانه کاغذ‌سازی که بخش قابل توجهی از آن احداث شده، برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد و بنا‌ها و تجهیزات آن بدون استفاده بماند و فرسوده شود.

رئیسی ادامه می‌دهد: استاندار کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده است، هر چه سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.

اعمال تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، اقبال و اتکا به محصولات داخلی را در موضوع کاغذ و مقوا زیاد کرد و امروز با توجه مشکلاتی که در بحث ارز و واردات وجود دارد حمایت از کارخانه هایی مانند کارخانه کاغذسازی زاگرس ضمن اینکه می تواند باعث خودکفایی کشور در بحث کاغذ شود، از خروج مقادیر زیادی از ارز کشور جلوگیری خواهد کرد.