۸۰درصد نیاز کاغذ کشور تا یکسال‌ونیم آینده از داخل تامین می‌شود

ساری- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز سالانه کشور به کاغذ چاپ و تحریر را ۳۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: تا یکسال و نیم آینده ۸۰ درصد این نیازها را از داخل تامین خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از صنایع کاغذسازی مازندران با بیان اینکه رویکرد دولت حرکت به سمت خودکفایی است، افزود: سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن کاغذ برای چاپ ونشر و روزنامه نیاز است.

وی افزود: در حال حاضر و ماه‌های اخیر با مشکلاتی روبرو شدیم و دولت مجبور شد کارهایی برای حل مسائل فرهنگ انجام دهد و در سال آینده دنبال آن هستیم که مجموعه‌های داخلی را حمایت کنیم زیرا آنها می‌توانند نیازهای داخلی را تأمین کنند.

اسماعیلی یادآور شد: صنایع کاغذسازی مازندران دارای توانمندی‌های زیادی است و امیدواریم با همت مجموعه و بخش‌های مختلف دولت از جمله آموزش و پرورش، صمت وفرهنگ و ارشاد بتوانیم نیازهای خود را از کارخانه‌های داخلی نظیر مازندران تأمین کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای چاپ روزنامه ۳۰ هزار تن و برای چاپ و نشر حدود ۲۷۰ هزار تن کاغذ نیاز داریم و آموزش و پرورش نیز به ۴۰ هزار تن کاغذ نیازمند است و باید جدولی تهیه کنیم و ببینیم چه میزان از کاغذ را می‌توان در داخل تأمین کرد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان‌های کشور می‌توان تا ۸۰ درصد نیاز کشور به کاغذ چاپ وتحریر را در داخل تولید و تأمین کرد و امیدواریم تا یکسال و نیم آینده این کار صورت گیرد.