۵۰۰ میلیون تومان از مطالبه گندم‌کاران بوشهری به شکل علی‌الحساب پرداخت شد

به گزارش ایرنا، جمال زارعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه گندم خریداری شده تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ با توجه به نرخ ۱۱۵۰۰ تومان که نرخ سال قبل و به صورت علی الحساب بوده و انتظار می‌رود پس از ابلاغ قیمت جدید گندم مابه تفاوت قیمت به کشاورزان پرداخت شود.

وی اظهار کرد: با این وجود منتظر ابلاغ قیمت جدید گندم از وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

زارعی با بیان اینکه امسال استان بوشهر در تولید گندم خودکفا شده است اظهار کرد: با توجه به سامانه هوشمندسازی آرد و نان تخصیص گندم برای امسال ۹۶ هزار تن گندم نیاز بود که برای استان تاکنون ۱۲۳ هزار تن گندم خریداری شده و استان در زمینه تامین گندم شرایط خوبی دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بیان کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایان خرید گندم قرار داریم انتظار می‌رود چهار هزار تن دیگر گندم از کشاورزان تا پایان فصل خریداری و میزان خرید گندم در استان بوشهر به ۱۳۰ هزار تن برسد.

وی یادآور شد: مراکز خرید گندم استان بوشهر تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ فعال هستند.

زارعی گفت: امسال ۱۴ مرکز خرید شامل ۲ مرکز ملکی مربوط به شرکت غله، سه کارخانه و ۹ مرکز مباشر تعاونی روستایی اقدام به خرید گندم کردند که مراکز مباشر پیشرفت خوبی در خرید داشتند و درشرایطی که سال‌های قبل ۱۰ تا ۱۲ درصد خرید گندم آن‌ها بوده امسال این رقم به ۴۵ درصد رسیده است.

وی افزود: همچنین یک کشتی ۲۶ هزار و ۲۵۰ تنی گندم فله نیز برای نخستین بار از روسیه به بندر بوشهر وارد شد که طی سه روز کاری این کشتی تخلیه و ترخیص شد.