۳۹۶ میلیاردتومان به حساب گندمکاران لرستانی واریز شد

خرم آباد – ایرنا – مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: از ابتدای خرداد تاکنون ۳۹۶ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان پرداخت شده است.

 

حجت الله بیرانوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون حدود ۲۴۰ هزار تن گندم توسط ۳۸ مرکز از کشاورزان خرید تضمینی شده که نسبت به ۲۰۵ هزار و ۹۰۱ تن در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی ارزش مجموع گندم خریداری شده را ۵۸۳ میلیارد تومان برشمرد و اظهار داشت: مطالبات گندمکاران تا دوم مردادماه به مبلغ ۳۹۶ میلیارد تومان تسویه شده و پرداخت مابقی بدهی نیز در دست اقدام می باشد.

وی تصریح کرد: امسال خرید گندم در کوهدشت، رومشکان و پلدختر به دلیل پراکنش و میزان نامناسب بارندگی کاهش یافته و بیشترین میزان افزایش خرید در شهرستان دلفان بوده به نحوی که امسال تاکنون بیش از ۲۷ هزار تن و در مدت مشابه پارسال ۱۶ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

بیرانوند ادامه داد: ۲۴۰ هزار تنی گندم تضمینی تاکنون  در قالب ۵۰ هزار و ۷۳۱ محموله از ۲۴ هزار و ۵۰۲ کشاورز خریداری و ذخیره شده  که خرید گندم تنها از کشاورزان و خدمات دهندگانی انجام می شود که نام آنها در سامانه پهنه بندی سازمان جهادکشاورزی ثبت شده است.

۲۹۸ هزار و ۲۴۱ تن گندم مازاد کشاورزان استان پارسال به صورت تضمینی خریداری و مجموع ۵۰۰ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مطالبات این قشر به طور کامل تاشهریورماه تسویه شده است.

این میزان از طریق ۴۰ مرکز و در قالب ۶۴ هزار و ۲۶۱ محموله از ۲۷ هزار و ۴۷۲ کشاورز خریداری شده که بیشترین میزان خرید گندم به ترتیب مربوط به ازنا، کوهدشت و دلفان بود.

خرید تضمینی گندم در لرستان تا مهرماه ادامه دارد.