۱۰۰ تن کاغذ احتکاری در ری کشف شد

گروه استان‌ها – رئیس گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران از کشف ۱۰۰ تن کاغذ احتکاری به ارزش ۹۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، احمد حسن بیگی با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی کاغذ اظهار داشت: در یکی از انبارهای بخش کهریزک شهرستان ری 100 تن کاغذ احتکاری به ارزش 90 میلیارد ریال کشف، ضابطین شناسایی و انبار مربوطه پلمب شد.

وی افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران این انبار را در شرایط کشف نمود که واردکنندگان این کاغذها از ارز نیمایی برای واردات استفاده کرده بودند و با احتکار آن به دنبال فروش با قیمت ارز آزاد بودند.

رئیس گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران با بیان اینکه ارزش کاغذهای احتکاری براساس کارشناسان اداره صمت شهرستان ری در حدود 90 میلیارد ریال ارزیابی شده است گفت: 2 نفر در زمینه این کاغذهای احتکاری مکشوفه شناسایی و برای رسیدگی پرونده به اداره تعزیرات فراخوانده شده‌اند.

حسن بیگی اضافه کرد: این کاغذها با هماهنگی مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد اسلامی برای جلوگیری از افزایش قیمت کاغذهای تحریر با قیمت مصوب در اختیار مطبوعات و رسانه‌های چاپی کشور قرار خواهد گرفت.

رئیس گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: کار نظارت و پایش انبارهای شهرستان ری با توجه به تعداد زیاد انبارها کار سختی است که توسط گشت‌های مشترک اداره تعزیرات حکومتی اداره صمت و اتاق اصناف انجام می‌‌شود.