یک نماینده مجلس: قیمت تضمینی گندم باید حداقل به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان برسد

عضو کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» مجلس گفت: به هیچ وجه نرخ تضمینی گندم با مبلغ چهار هزار تومان مورد رضایت ما نیست و این رقم باید حداقل به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

 

حجت‌الاسلام محمد سبزی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تغییر در نرخ خرید تضمین گندم پیرو تصمیم اخیر شورای اقتصادی گفت: طرح دو فوریتی قیمت‌گذاری نرخ محصولات کشاورزی به تازگی در مجلس تصویب شده و پیرو این طرح شورایی برای نرخ خرید تضمینی گندم پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به تعیین نرخ چهار هزار تومانی خرید تضمینی گندم از سوی شورای اقتصاد بیان داشت: به واقع طرح دو فوریتی مجلس مشمول سال زراعی جدید هم می‌شود.
این نماینده مجلس افزود: به هیچ وجه تعیین نرخ تضمینی گندم با مبلغ چهار هزار تومان مورد رضایت ما نیست و این رقم باید حداقل به چهار هزار و پانصد تومان برسد.
حجت الاسلام سبزی تاکید کرد: در حال حاضر قیمت کود شیمیایی چندین برابر شده است لذا باید نرخ تضمینی گندم به نحوی باشد تا کشاورز برای تولید گندم ترغیب شود.
این نماینده مجلس گفت: تلاش می‌کنیم تا نرخ خرید تضمینی گندم را در آینده تغییر بدهیم و این نرخ را به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان برسانیم.