یکه تازی گوگل در انرژی های تجدیدپذیر

زیست آنلاین: مدیر اجرایی گوگل از برنامه ریزی برای سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری در انرژی های تجدیدپذیر خبر داد.

به گزارش زیست آنلاین، سوندار پیچای گفت: قرارداد انرژی پاک شامل 18 توافق نامه جداگانه برای تأمین برق گوگل از پروژه های بادی و خورشیدی در سراسر جهان است.
به گفته وی، ظرفیت انرژی سبز موتور جستجو 40٪ رشد خواهد کرد و به این شرکت امکان دسترسی به 1.6 گیگاوات برق تمیز اضافی را می دهد که این ظرفیت معادل ظرفیت برق تولید شده توسط یک میلیون بام خورشیدی است.
گوگل با تطبیق تقاضای انرژی مورد نیاز برای بهره برداری در مقیاس جهانی و مراکز داده خود با برق تولید شده توسط پروژه های انرژی تجدیدپذیر، به بزرگترین شرکت خریدار برق تجدیدپذیر تبدیل شده است.
گوگل اعلام کرد این شرکت پس از خرید بیش از 7 میلیارد کیلووات ساعت برق در سال 2017، تبدیل به اولین شرکتی به این ابعاد شد که صد در صد مصرف برق خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر تامین کرد. این اتفاق در سال گذشته نیز تکرار شد و این شرکت انتظار دارد در سال 2019 نیز به این مهم دست یابد. ظرفیت تامین شده برای گوگل پس از امضای توافقنامه ها در مجموع 5.5 گیگاوات خواهد بود.
پیچای گفت: آخرین مجموعه قراردادها، هزینه کرد بیش از 2 میلیارد دلار در زیرساخت های جدید انرژی خواهد بود که شامل نصب میلیون ها پنل خورشیدی و صدها توربین بادی در سه قاره می باشد. ما از مزارع بادی و خورشیدی موجود انرژی نمی خریم، بلکه در عوض، تعهد خرید طولانی مدت می دهیم که منجر به توسعه پروژه های جدید می شود.
نیمی از سرمایه گذاری جدید گوگل، در اروپا خواهد بود که شامل پروژه هایی در فنلاند، سوئد، بلژیک و دانمارک می باشد. ایالت های کارولینای جنوبی، کارولینای شمالی و تگزاس در کشور آمریکا و شیلی در آمریکای جنوبی، مکان های دیگری هستند که گوگل در آن ها سرمایه گذاری خواهد کرد.

منبع: theguardian