کشف پنج جزیره جدید در پی ذوب شدن یخچال های طبیعی در روسیه

زیست آنلاین: نیروی دریایی روسیه پنج جزیره را پس از ذوب یخچال طبیعی در قطب شمال کشف کرده است.

به گزارش زیست آنلاین، وزارت دفاع روسیه هفته گذشته اعلام كرد كه نیروی دریایی این کشور برای اولین بار در سال 2016 با استفاده از تصاویر ماهواره ای، این جزایر را شناسایی كرد و در ماه های آگوست و سپتامبر آنها را در سفر دریایی، تایید و نقشه آن ها را تهیه کرد.
جزایر جدید در نزدیکی یخچال های طبیعی Vylki در سواحل مجمع الجزایر Novaya Zemlya واقع شده است که در اقیانوس قطب شمال واقع در شمال غربی سرزمین روسیه قرار دارند و وسعت آنها از 900 تا 54 هزار متر مربع (به بزرگی 10 زمین فوتبال) است.
“الكساندر مویسایف”، رهبر تیم اعزامی گفت: اساساً، این کشف با ذوب شدن یخ همراه است. پیش از این، یخچال های طبیعی در آن منطقه بودند، اما ذوب شدن یخ ها منجر به آشکار شدن جزایر شد.
وی افزود: از آنجایی که این جزایر در نقشه مشخص شده اند، این یافته ها هم اکنون به طور رسمی ثبت و جزایر نامگذاری می شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، محققان نیروی دریایی این کشور سالهاست كه از داده های ماهواره ای برای مطالعه تغییرات در خط ساحلی استفاده می كنند. بین سال های 2015 و 2018، آنها بیش از 30 جزیره، دماغه، و خلیج جدید را در امتداد دو مجمع الجزایر نوویا زملیا و فرانتس جوزف لند کشف و ثبت کردند.
براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، دانشجویی به نام “مارینا میگوناوا” اولین کسی بود که در سال 2016 ضمن انجام کار تحقیقاتی خود، این جزایر را کشف کرد. وی اکنون مهندس خدمات اقیانوس شناسی نیروی دریایی این کشور است.
طی سالهای پس از کشف او و قبل از اینكه گروه اعزامی سفر خود را برای بازدید از این جزیر آغاز کنند، محققان نقشه توپوگرافی از این جزایر را ترسیم کردند.
مشابه این اتفاق در کانادا نیز اتفاق افتاد که طی آن به دلیل ذوب شدن یخ ها، زمین هایی کشف شد که حداقل برای 40 هزار سال پنهان بوده اند.
دانشمندان هشدار می دهند که جزایر نوظهور نتیجه مستقیم بحران رو به رشد آب و هوا هستند، زیرا قطب شمال شاهد ذوب انبوه یخچال های طبیعی و یخ های دریایی خود است.

منبع: cnn