کاهش هزینه های بیمه ای با حذف دفترچه های کاغذی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: روزانه ۲ هزار و ۸۳۳ دفترچه بیمه سلامت در این استان چاپ و تحویل متقاضیان می شود و حذف دفترچه های کاغذی هزینه های اضافی بیمه ای را کاهش خواهد داد.

نادر نانبخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این تعداد دفترچه توسط ۵۹ دفتر پیشخوان طرف قرارداد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، اعلام کرد: هزینه چاپ و صدور هر دفترچه حدود ۳۰ هزار ریال است.

وی با اشاره به اینکه با هدف توسعه خدمات الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی، عملیات اجرایی این طرح به صورت پایلوت در نقده آغاز شده، ادامه داد: این طرح با هدف کاهش هزینه ها، حذف کاغذ، بهره وری بیشتر و خدمات رسانی بهتر اجرایی می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر پزشکان ۴۸ موسسه تشخیصی درمانی خصوصی نقده با تعریف نام کاربری ویژه و رمز عبور وارد سامانه الکترونیکی تجویز دارو می‌شوند و تجویزهای خود را برای بیمه شدگان این سازمان به راحتی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: با حذف دفترچه، اطلاعات بیمار در سامانه به ثبت می رسد و با ارائه کد ملی از سوی بیمار، دسترسی به آن میسر می شود و دیگر نیازی به دفترچه های کاغذی نیست.

وی بیان کرد: در طرح حذف دفترچه ها راحتی شهروندان را مدنظر داریم و این برنامه با همکاری موسسه های تشخیصی درمانی طرف قرارداد می‌تواند آثار بسیاری بر سیستم بهداشت و درمان داشته باشد.

وی اضافه کرد: با هدف توسعه خدمات الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی، عملیات اجرایی این طرح در شهرستان های سلماس، بوکان، اشنویه و ماکو نیز به زودی آغاز می شود.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.