کاهش قیمت خودروهای هیبریدی اتحادیه اروپا در پی اعمال جریمه های جدید

زیست آنلاین: خودروسازان امسال در تلاشند برای جلوگیری از جریمه های سنگین اتحادیه اروپا برای انتشار دی اکسید کربن، وارد رقابت برای قیمت خوردروهای هیبریدی برقی شوند.

به گزارش زیست آنلاین، برخی از خودروسازان در تلاش هستند قوانین سختگیرانه انتشار کربن اتحادیه اروپا را که در ژانویه اعلام شد و آنها را مجبور به کاهش میزان دی اکسید کربن خودروهای تولیدی آن ها می کند، رعایت کنند.

به گفته بانک سرمایه گذاری UBS، این قوانین ممکن است شرکت های خودروسازی را مجبور به کاهش قیمت خودروهای برقی هیبریدی کم مصرف کند تا مصرف کنندگان را به خرید آنها ترغیب کند.

میانگین میزان انتشار دی اکسید کربن تقریباً در تمام خودروهای فروخته شده در اتحادیه اروپا طی دو سال آینده باید کمتر از 95 گرم در کیلومتر باشد و جریمه های سنگین در انتظار خودروسازانی است که اقدامات لازم برای رسیدن به این هدف را دنبال نکنند. انگلیس نیز باید تا حداقل 1 ژانویه 2021 این قانون را رعایت کند.

خودروسازان با تلاش برای رعایت این قوانین، حدود 4.8 میلیارد یورو از سود خود را از دست خواهند داد.

بر اساس گزارش کارشناسان UBS، فروش خودروی PHEV که بدون استفاده از موتور احتراق داخلی می تواند بوسیله یک منبع خارجی شارژ شود، باید بین سال های 2019 و 2021 رشد هفت برابری داشته باشد.

به گفته این بانک، مرسدس بنز آلمان و رنو فرانسه در خطر عدم دستیابی به این اهداف و پرداخت جریمه های سنگین قرار دارند.

خودروهای هیبریدی پلاگین که می توانند بوسیله منابع خارجی شارژ شوند، بخش اصلی تلاش خودروسازان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خواهند بود، زیرا شرکت ها می توانند از همان کارخانه هایی برای تولید این خودروها استفاده کنند که قبلاً میلیارد ها یورو در آن ها سرمایه گذاری کرده اند.

منبع: theguardian