کاهش قیمت‌ها در بازار کاغذ به زیر ۴۰۰ هزار تومان

قیمت کاغذ چاپ و تحریر دو هفته پس از افزایش ناگهانی و گذر از ۴۵۰ هزار تومان دوباره با کاهش مواجه شده و به زیر ۴۰۰ هزار تومان رسید.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از افزایش چند 10 هزار تومانی قیمت کاغذ در ماه گذشته و گذر قیمت‌ها از 450 هزار تومان،‌ کاهش قیمت‌ در بازار طی دو هفته گذشته تا جایی ادامه یافته است که کاغذ مجدا به زیر 400 هزار تومان رسید.

بر این اساس قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 با گرماژ 70 گرمی در بازار آزاد امروز به بندی 390 هزار تومان رسیده است.قیمتی که حداقل در طول دو تا سه ماه اخیر بی‌سابقه بوده است.

دیگر انواع کاغذ در بازار نیز با کاهش قیمت مواجه شده است،‌ کاغذ گلاسه و مقوای پشت طوسی از این جمله هستند،‌ اما کاغذ روزنامه و کاغذ کاربن لس همچنان روند افزایشی خود را در پیش گرفته‌اند. بر اساس این گزارش کاغذ روزنامه هر کیلو 15 هزار و 700 تا 16 هزار تومان معامله شده است.

به نظر می‌رسد حداقل کرونا و محدودیت‌هایی که ایجاد کرده است موجب شده تا بازار کاغذ به مانند دیگر کالاها با افزایش ارز و رشد چند برابری قیمت‌ها دچار افزایش قیمت نشده و نبود تقاضا و رکود حاکم بر بازار مانعی باشد برای جلوگیری از افزایش قیمتی که انتظار می‌رفت بازار کاغذ را بحرانی‌ سازد. اما تا چه زمانی این آرامش قبل از طوفان که برخی از کارشناسان نسبت به آن هشدار داده‌اند، در بازار کاغذ ادامه خواهد یافت؟