کاغذ تحریر دوباره به مرز ۷۰۰ هزار تومان نزدیک شد

قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد دوباره با افزایش ناگهانی به مرز ۷۰۰ هزار تومان نزدیک شده است. افزایش و کاهش‌های پی در پی این بازار اعتماد مشتریان را سلب کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، در حالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث خودکفایی در تولید داخلی کاغذ را دنبال می‌کند و به زودی محموله‌ای دو هزار و 200 تنی کاغذ تحریر به چرخه توزیع وارد می‌شود‌، قیمت‌ها در بازار کاغذ با افزایش ناگهانی به مرز 700 هزار تومان نزدیک شده‌اند.

بالا و پایین شدن قیمت‌ها در بازار کاغذ از ابتدای سال جاری تاکنون موجب بی‌اعتمادی مشتریان به این بازار و عدم خرید و فروش جدی و در نتیجه رکود نسبتاً شدید شده است.

گزارش‌ها از بازار کاغذ نشان می‌دهند که کاغذ تحریری که تا دو روز پیش بندی 630 هزار تومان بود حالا به بندی 690 هزار تومان رسیده است،‌ افزایش قیمتی که نه به پشتوانه افزایش تقاضا ایجاد شده است  و نه از کاهش عرضه. به نظر می‌رسد بازار کاغذ امروز بیش از هر زمان دیگری درگیر و دار حواشی و تلاطم‌های ناشی از جو روانی شده است.

پیش از این فروشندگان و فعالان این بازار در گفت‌وگو با تسنیم از شرایط حاکم بر بازار کاغذ و افزایش و کاهش‌های بی‌دلیل در قیمت‌ها انتقاد کرده و از وضعیت کسب و کار در این بازار و عدم تمایل واردکنندگان برای واردات کاغذ خبر داده بودند.

تلاطم‌های سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری لزوم توجه به تولید داخلی و به حرکت درآوردن چرخ تولید را گوشزد کرده است‌؛ موضوعی که رهبر انقلاب نیز مطالبه جدی برای آن داشته‌اند.