کاشت یک تریلیون درخت کافی نیست

زیست آنلاین: گرتا تونبرگ، فعال زیست محیطی، روز سه‌شنبه خطاب به ترامپ که گفته بود برای تغییر اوضاع یک تریلیون درخت خواهد کاشت، گفت: کاشت درخت برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی کافی نیست.

به گزارش زیست آنلاین، ترامپ از واژه “پیامبران چند ساله عذاب” در رابطه با فعالان زیست محیطی تغییرات اقلیمی در سخنرانی خود استفاده کرد. در حالی که او مستقیماً از تونبرگ نام نبرد اما تونبرگ در جمع حاضران نشسته بود.

ترامپ در حالیکه اعلام كرد آمریكا در جهت کاهش اثر تغییرات اقلیمی، اقدام موثری برای كاشت یك تریلیون درخت خواهد کرد، اما همچنان در مورد اهمیت اقتصادی نفت و گاز صحبت می كرد و فعالان زیست محیطی تغییر اقلیم را “فروشندگان احمق ثروت دیروز” خواند.

تونبرگ در سخنرانی خود گفت: “خانه ما هنوز در آتش است”. وی سخنان خود در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد سال گذشته را تکرار کرد. وی افزود: عدم اقدام موثر شما باعث شعله ور شدن دوباره آتش می شود. این فعال 17 ساله به رئیس جمهور 73 ساله خطاب کرد.

در این بحث و گفتگوها تونبرگ خواستار پایان فوری سرمایه گذاری برای سوخت های فسیلی شد. تونبرگ خطاب به سیاستمداران گفت: وعده های شما پوچ و تو خالی است. شما می گویید “کودکان نگران نباشید، نسبت به اوضاع نباید بدبین باشید. ” اما هیچ اقدامی انجام نمی دهید. وی افزود: البته کاشت درخت خوب است، اما کافی نیست و نمی تواند جایگزین حفظ منابع طبیعی شود.

پیش از این، تونبرگ از رهبران جهان خواسته بود تا به فعالان زیست محیطی جوان گوش دهند. چندین فعال زیست محیطی جوان امسال به داووس سفر کرده اند و موضوع “پایداری” را به عنوان اصلی ترین موضوع سال انتخاب کرده اند.

ویدئویی از نگاه تحقیرآمیز تونبرگ به ترامپ که رسانه ها از آن به عنوان “نگاه مرگ” در اجلاس اقلیمی ایالات متحده در نیویورک در ماه سپتامبر توصیف کردند، دست به دست می شود.

منبع : reuters