ور: اسپانیا میزبان جدید کنفرانس اقلیمی سازمان ملل

زیست آنلاین: به اسپانیا پیشنهاد شده است میزبانی کنفرانس آب و هوا، COP25 سازمان ملل در ماه دسامبر را که پس از هفته ها اعتراضات شدید در شیلی توسط دولت این کشور لغو شد را بر عهده بگیرد.

به گزارش زیست آنلاین، روز پنجشنبه دولت اسپانیا گفت که از نخست وزیر این کشور درخواست شده است تا به هر شکل ممکن از جمله میزبانی این مراسم در مادرید، به رییس جمهور شیلی، سباستین پینرا کمک کند

اسپانیا بر این باور است که اقدامات اقلیمی هم برای سازمان ملل و هم برای اتحادیه اروپا در اولویت است.

دولت اسپانیا گفت که این پیشنهاد، توسط کارولینا اشمیت، وزیر محیط زیست شیلی که ریاست COP25 را نیز بر عهده داشت به سازمان ملل داده شده است.

این پیشنهاد توسط هیئت تغییر وضعیت آب و هوا در سازمان ملل در نشستی در بن، در هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
پینرا میگوید “شرایط دشوار” که دولت شیلی با آن روبرو است دلیل انصراف از میزبانی COP25 بود و نگرانی اصلی دولت وی بازگرداندن کامل نظم عمومی، امنیت و صلح اجتماعی است.

این یک تصمیم بسیار دشوار است که برای ما بسیار دردناک بود چرا که ما اهمیت این رویداد ها را برای شیلی و جهان کاملاً درک می کنیم.

اعتراضات در شیلی از اواسط ماه اکتبر با حرکات دانشجویان در اعتراض به افزایش 3.7 درصدی کرایه های مترو آغاز شد. اما این تظاهراتها به سرعت به یک جنبش گسترده تر علیه نابرابری، هزینه های زندگی و سرکوب پلیس تبدیل شد.
به گفته مؤسسه حقوق بشر شیلی، از 17 اکتبر و آغاز این اعتراضات، 3535 نفر دستگیر و 1132 نفر به بیمارستان منتقل شدند که 38 نفر از آنها بوسیله شلیک گلوله زخمی شده بودند.