نمره قبولی شرکت تایر صبا در مصرف انرژی

زیست آنلاین: فرایند ممیزی فنی تخصصی انرژی شرکت نخ تایر صبا با هدف آماده سازی زیرساخت مورد نیاز برای استقرار مدیریت انرژی در این شرکت، در روزهای 17 الی 19 دیماه سال 1398 توسط گروهی از متخصصین ممیزی انرژی کشور انجام شد.

به گزارش زیست آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت نخ تایر صبا، در جلسه افتتاحیه که با مدیر عامل ، معاونین و مدیران و همچنین اعضای کمیته انرژی شرکت و گروه ممیزان در سالن کنفرانس شرکت برگزار شد.

صنعان مدیر عامل شرکت نخ تایر صبا در این مراسم، ضمن خوش آمد گویی به ممیزان، استقرار مدیریت انرژی در این شرکت را از اهداف کلیدی و استراتژیک نام برد و آن را بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت ذکر کرد.

وی مهمترین اهداف حرکت شرکت به سمت استقرار انرژی را کاهش مصرف حامل های انرژی در انواع آن( آب ، برق و گاز و بهبود عایق های ساختمان) و مسئولیت این شرکت در کاهش گازهای گلخانه ای و سلامت هوای محیط دانست و بر استمرار این برنامه در سالهای آتی تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا با روند مصرف انرژی در جهان، باید مهمترین شاخص برای ارزیابی عملکرد شرکت های تولیدی، شاخص مصرف انرژی تعیین شود، زیرا اگر در حال حاضر این مهم صورت نپذیرد، در آینده تمام واحدهای صنعتی قطعا مجبور به انجام آن خواهند شد.

صنعان در پایان از تیم مجرب و تخصصی ممیزی انرژی جهت همکاری در این زمینه قدر دانی کرد.

عباس عبدلی سر ممیز انرژی در ادامه این مراسم ضمن تشکر از مدیر عامل و مجموعه شرکت نخ تایر صبا درباره اهداف مدیریت انرژی و ممیزی آن و برنامه های مد نظر در این ممیزی توضیح داد.

بنابراین گزارش، برنامه ممیزی از ساعت 10 صبح روز 17 دی ماه آغاز شد و در این ممیزی جامع، کلیه واحدهای شرکت اعم از واحدهای صف و ستاد و پشتیبانی به لحاظ شرح شغل و برنامه های مرتبط با مدیریت انرژی و نقش آنها در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت و کلیه مستندات موجود به رویت ممیزان رسید.

به گفته ممیزین استفاده از تکنولوژی های نوین در شرکت نخ تایرصبا باعث شده است تا مصرف انرژی در واحدهای تولیدی این مجموعه در سطح در بهینه قرار گیرد.

همچنین ممیزان در ارتباط با بخشی از واحد تاسیسات ( بویلر ها، تصفیه خانه آب ) پیشنهادهای لازم را ارائه کردند.

این گزارش حاکی است فرایند ممیزی با برگزاری جلسه اختتامیه در تاریخ 19 دیماه و ارائه خلاصه ای از نتایج بدست آمده توسط عبدلی و تیم ممیزی به پایان رسید.