لزوم رونق تولید با کاهش سود بانکی و ضابطه‌مند شدن صادرات و واردات

سلیمی در گفت‌وگو با فارس: لزوم رونق تولید با کاهش سود بانکی و ضابطه‌مند شدن صادرات و واردات

نماینده مردم محلات در مجلس با تاکید بر اینکه باید با افزایش حمایت‌ها و ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم کارخانجات و کارهای تولیدی را مجدداً وارد مدار کرده و با کاهش سودهای بانکی هزینه تولیدشده اجناس را پایین بیاوریم، گفت: نباید با بوروکراسی اداری تولیدکننده را خسته کرده و او را از تولید فراری دهیم.
لزوم رونق تولید با کاهش سود بانکی و ضابطه‌مند شدن صادرات و واردات

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید گفت: چند کار باید در این خصوص صورت گیرد که در وهله اول باید سیستم بانکی اصلاح شده و گران تمام شدن تولیدات را اصلاح کنیم.

وی افزود: بانک‌های کشورمان با اعطای تسهیلات با سودهای ۲۴ و ۲۸ درصد عملاً کاری می‌کنند که تولید در کشورمان گران تمام شود. این در حالی است که باید تمام هم و غم مسئولین اقتصادی بانکی بر ارزان تمام شدن تولیدات باشد.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: باید بهره‌وری را در کشورمان افزایش داده و بدانیم که کاهش بهره‌وری می‌تواند در مجموع موجب گران‌تر شدن تولیدات شود.

سلیمی تصریح کرد: هدفمند کردن واردات و صادرات از دیگر بخش‌های مهم برای رونق تولید کشور است. این در حالی است که وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لوازم آرایشی تخصیص پیدا می‌کند نشان‌دهنده آن است واردات به هیچ وجه در کشورمان ضابطه‌مند نیست.

وی گفت: باید با افزایش حمایت‌ها و ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم کارخانجات و کارهای تولیدی را مجدداً وارد مدار کنیم. ضمن اینکه نباید با بروکراسی اداری تولیدکننده را خسته کرده و او را از تولید فراری دهیم.

نماینده مردم محلات در مجلس افزود: نباید کاری کنیم که محصول نهایی کارخانجات و کارگاه‌ها روی زمین مانده و در انبارها دپو شود. این در حالی است که متأسفانه برخی اقلام در حالی از خارج وارد می‌شود که همان جنس در داخل کشورمان تولید می‌شود و به همین دلیل موجب نارضایتی تولیدکنندگان را فراهم آورده‌ایم.

سلیمی با اشاره به واردات برخی اقلام و اجناس از چین که بی‌کیفیت هستند، گفت: متأسفانه برخی دست‌‌های پیدا و پنهان برای ضربه زدن به تولید کشورمان و سوءتدبیر و سوءمدیریت مسئولین باعث تضعیف کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید همه اقشار وارد عرصه تولیدات کشاورزی، صنعتی و خدماتی شوند.

نماینده مردم محلات در مجلس با تأکید براینکه نباید شعار سال ۹۸ مبنی بر رونق تولید را شوخی گرفت، گفت: متأسفانه دولت و مجلس در سال‌های اخیر شعار سال را شوخی گرفته و فقط به برگزاری چند جلسه در این خصوص اکتفا کرده و یا چند بیانیه صادر کرده‌اند در حالی که باید با حمایت علنی و کار عملیاتی و جهادی در این خصوص به این مسئله نگاه کرد که با اجرای دقیق این موضوع قطعاً دشمنان هم مأیوس خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «رونق تولید در شرکت داروگر و تولی پرس» خواستار پیگیری این موضوع شدند.