فرار از شکست با حل معمای تولید صنعت کاغذ و کارتن کشور

کوتاه کردن دست دلالان، تزریق سرمایه و نوسازی ماشین الات ساخت معمای پیچیده تولید را برای قدیمی ترین واحد تولید کاغذ وکارتن کشور آسان کرده است .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ یک واحد تولید کاغذ وکارتن در زرندیه با دور زدن تحریم سلاطین کاغذ و کارتن کشور، کوتاه کردن دست دلالان وتزریق سرمایه و نوسازی ماشین الات موجب ادامه رونق تولید در این قدیمی‌ترین واحد تولید کاغذ وکارتن کشور شده است.

فراهانی مدیر عامل این واحد تولید کاغذ وکارتن در زرندیه گفت: سلاطین کاغذ و کارتن کشور که تعداد آن‌ها انگشت شمار است آخال ( ضایعات بازیافتی کارتن و کاغذ ) را در سطح کشور جمع آوری می‌کنند و به ۲۰۰ واحد تولید این محصول مجال تولید نمی‌دهند.
تولید کاغذ و کارتن در زرندیه تولید کاغذ و کارتن در زرندیه تولید کاغذ و کارتن در زرندیه تولید کاغذ و کارتن در زرندیه تولید کاغذ و کارتن در زرندیه تولید کاغذ و کارتن در زرندیه تولید کاغذ و کارتن در زرندیه تولید کاغذ و کارتن در زرندیه تولید کاغذ و کارتن در زرندیه تولید کاغذ و کارتن در زرندیه

فراهانی افزود: این کارخانه هم مانند سایر واحد‌های تولید کاغذ و کارتن با این مشکل درگیر بود و افزایش ۱۰ برابری قیمت مواد اولیه و نبود آن در بازار این واحد را تا آستانه شکست برد.

او اضافه کرد: این پایان راه برای ما نبود و تصمیم گرفتیم با کوتاه کردن دست واسطه‌ها وتامین مستقیم مواد اولیه و جمع آوری آن از سطح شهر‌ها و تزریق ۱۵ میلیارد تومان سرمایه به خطوط تولید وساخت خط کاغذ سازی مسیر تولید را هموار سازیم.

ظرفیت تولید سالانه کاغذ و کارتن کشور ۳ میلیون تن است این در حالی است که کمبود مواد اولیه سبب شده تا تنها سالانه یک میلیون تن تولید محصول داشته باشیم.

کیانی مدیر این کارخانه هم گفت: با راه اندازی خط تولید کاغذ علاوه بر تولید سالانه ۲۵ هزار تن از این محصول در سال توانستیم ۷۰ درصد نیاز خط کارتن سازی را هم تامین کنیم.

کیانی افزود: با اجرای طرح توسعه این کارخانه امید است بتوانیم علاوه بر سه نوع کاغذ لاینر، تست لاینر، فلوتین، کاغذ سفید وکرافت را نیز تولید کنیم.

او از ظرفیت تولید ۲۳ هزارتنی خط کارتن این کارخانه هم گفت و اضافه کرد: کارتن‌های ۳ لایه و ۵ لایه این واحد تولیدی درصنایع غذایی، دارویی، بسته بندی خرد وکلان استفاده می‌شود.

۵۰ هزار نیروی کار در این صنعت قدیمی سبز کشورمان فعالیت می‌کنند که اگر مواد اولیه آن‌ها تامین نشود و مسیرصادراتی آن‌ها هموار نگردد بیم بیکاری آن‌ها وجودخواهد داشت.