عرضه سهام چوب و کاغذ در بورس

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران با اشاره به عرضه سهام شرکت در بورس گفت: فروش سهام در بورس مطلوب بوده است.

علی اکبر صفریان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به عرضه سهام شرکت در بازار بورس اظهار داشت: نمودارها نشان می دهد که فروش سهام شرکت در سال جاری مطلوب بوده است.

وی با اظهار اینکه طی مهرماه سال جاری بیشترین میزان تولید را طی چند سال گذشته داشته ایم، گفت: بیشترین فروش روزانه نیز طی چند سال گذشته در مهرماه امسال ثبت شده است.

وی با عنوان اینکه میزان سودآوری شرکت تا پایان مهرماه به حدود ۶۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: میزان تولید شرکت در شهریورماه سال قبل سه هزار تن و امسال ۹ هزار تن بوده و جمع تولید نیمسال اول پارسال ۲۰ هزار تن بود ولی امسال به بیش از ۴۲ هزار تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران یادآور شد: بسیاری از شرکت ها و صنایع سلولزی که طی چند سال اخیر از سازمان صمت مجوز گرفتند بدون استعلام از سازمان جنگل ها بوده است و در زیر مجوز آن ها نوشته شده که باید از چوب های خارجی استفاده کنند.

وی گفت: استفاده صنایعی که ملزم به تامین چوب خارجی هستند از چوب های داخلی غیرقانونی است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی میزان سرمایه گذاری در صنایع چوب و کاغذ را ۶۰۰ میلیون دلار بیان کرد و گفت: امسال یک سوم تولیدات را براساس چوب های خارجی در صنایع چوب و کاغذ انجام دادیم و برای سال آینده نیز ۳۰ تا ۴۰ هزار تن چوب خارجی خریداری کردیم زیرا چوب های داخلی پاسخگوی نیازها نیست.
۸