عدم تامین نقدینگی، تولید کاغذ چاپ و تحریر را متوقف می‌کند

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران با اعلام اینکه منتظر واریز بخش دوم هزینه کاغذ تولیدی برای آموزش و پرورش هستیم، گفت: در صورت زمان‌بر شدن واریز مبلغ فوق و عدم تامین نقدینگی، تولید با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، به نقل از روابط عمومی شرکت چوب و کاغذ مازندران، امید نیک‌نژاد مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران درباره مشکلات پیش روی تولید در این کارخانه اظهار کرد: الان مدت‌هاست به‌دنبال تأمین نقدینگی و تسهیلات برای ادامه روند تولید کاغذ ، تامین چوب از محل طلب سازمان جنگل‌ها و کاهش تعرفه و تسهیل برخی اقلام وارداتی هستیم، اما باوجود دستورات متعدد در این زمینه هنوز این امر محقق نشده است.

وی افزود: تولید کاغذ چاپ و تحریر بعد از مدت‌ها روند افزایشی گرفته و برای اولین بار در سال‌های اخیر به رقم ۴۵ هزار تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران با تاکید بر اینکه به تولید کاغذ نه به عنوان یک کالای سود ده بلکه یک کالای استراتژیک مورد تأکید نگاه میکنیم خاطرنشان کرد: باوجود افزایش قیمت مواد اولیه تولیدی کارخانه‌‌های داخلی و مواد وارداتی مورد نیاز هنوز همان قیمت ثابت زیر قیمت بازار را عرضه می‌کنیم.

نیک‌نژاد با اعلام اینکه منتظر واریز بخش دوم هزینه کاغذ تولیدی برای آموزش و پرورش هستیم، افزود: در صورت زمان‌بر شدن واریز مبلغ فوق و عدم تامین نقدینگی، تولید با مشکل مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با جان و دل و باوجود همه سختی‌ها و مشقات، بدون ریالی مساعدت ،تولید کاغذتحریر را به سقف ۴۵ هزارتن و با بهترین کیفیت رساندیم.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران ادامه داد: با بدهی های زیاد مانده از قبل تولید را به سامان رساندیم،در شرایط سختی بلحاظ نقدینگی و تامین چوب مورد نیاز بسر می‌بریم.

نیک‌نژاد هشدار داد: بیم آن دارم این دست‌آورد بزرگ که با دستِ خالی و با تلاش همکارانم در کاغذ مازندران و تنها برای تحقق شعار ما می‌توانیم بوقوع پیوست، در صورت عدم حمایت لازم، دوباره به محاق رفته و حاصل این تلاش و خودباوری خاموش شود.