صنعت کاغذ فناوری لازم برای تأمین۸۰ درصد نیاز کاغذ کشور را دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا گفت: در صنعت کاغذ فناوری لازم را داریم تا ۸۰ درصد نیاز کاغذ کشور را در برخی از کارخانه‌ها تأمین کنیم البته این امر در دراز مدت اتفاق می‌افتد.

احمد شریفان در خصوص راهکاری برای توسعه تولید صنعت کاغذ در سال ۱۴۰۱، گفت: باید بیشتر به کارخانه‌های داخلی توجه کنیم تا مانع خروج ارز از کشور شویم همچنین کیفیت کالا را بهبود دهیم و قیمت‌ها را متعادل کنیم یعنی اگر کاغذ خارجی را کیلویی ۳۰ هزار تومان خریداری می‌کنیم و در داخل ایران نیز همان کاغذ ۳۰ هزار تومان باشد برابری قیمت از بین می‌رود و دیگر صرفه اقتصادی برای مشتری ندارد بنابراین قیمت باید در داخل کشور به صرفه باشد تا دیگر به کالای خارجی رو نیاوریم.

وی افزود: در صنعت کاغذ فناوری لازم را داریم تا ۸۰ درصد نیاز کاغذ کشور را در برخی از کارخانه‌ها تأمین کنیم البته این امر در دراز مدت اتفاق می‌افتد.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در خصوص وضعیت بازار کاغذ بیان کرد: میزان تقاضای کاغذ کاهش پیدا کرده ودر حال حاضر بازار کاغذ با رکود همراه است.

شریفان عنوان کرد: اگر مدارس بازگشایی شود و دانش آموزان به صورت حضوری سرکلاس حاضر شوند در بازار کاغذ نیز تحولات و اتفاقات خوبی ایجاد می‌شود در حال حاضر در تمامی فروشگاه‌ها مملو از کاغذ و مقوا بوده بنابراین در زمینه تأمین کاغذ مشکلی وجود ندارد.