صنایع چوب اسالم تالش فعالیت خود را از سر می‌گیرد

آستارا – ایرنا – شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) در بخش اسالم تالش بعد از هفت سال توقف، واحد تراشکاری خود را فعال کرده و به تدریج به چرخه تولید بر می‌گردد.

 

بنا بر گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین الملل مجتمع چوکا به خبرنگار ایرنا، این مجتمع تولیدی از سال ۹۲ راکد بوده و به تازگی با حمایت شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) در نخستین مرحله بازسازی و نوسازی، واحد تراشکاری خود را با اشتغالزایی برای ۶۸ نفر فعال کرده است.

صنایع چوب اسالم، یکی از واحدهای تولیدی زیر مجموعه شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران است و با راه اندازی همه واحدهای آن در آینده نزدیک، زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

نئوپان خام، نئوپان ملامینه، مبلمان خانگی و اداری و انواع چسب مورد نیاز صنایع سلولزی از تولیدات این مجتمع است و طبق گزارش روابط عمومی آن، در قبال کارکنانش پرداخت معوق ندارد و حقوق کارگران به روز است.

شرکت صنایع چوب اسالم با بیش از ۶۰ سال قدمت، به علت افزایش هزینه های تولید، کمبود سرمایه در گردش و فرسودگی ماشین آلات تعطیل شده بود.

بخش اسالم تالش حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.