صدور بیش از ۶۳۰ هزار نسخه الکترونیک در مطب پزشکان آذربایجان شرقی

گروه استان‌ها – مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از صدور بیش از ۶۳۰ هزار نسخه الکترونیک در مطب پزشکان استان خبر داد و گفت: این عدد، گام خوبی برای ایام کرونا و تماس کمتر با کاغذ و حذف دفترچه‌های کاغذی است.

 

 

وحید مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت اذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اظهار داشت: یک میلیون و یکصد هزار روستایی، 280 هزار کارکنان دولت و بازنشستگان، 80 هزار صندوق سایر اقسار از قبیل دانشجویان و مددجویان بهزیستی، 300 هزار نفر بیمه سلامت همگانی رایگان، 80 هزار نفر هم بیمه ایرانیان و 47 هزار نفر هم بیمه مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه 90 درصد هزینه‌های کرونا بر عهده بیمه سلامت است، افزود: اگر فردی بدون بیمه باشد، روی تخت بیمارستان بیمه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از پرداخت بیش از 60 میلیارد تومان هزینه درمان بیماران کرونایی تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: به صورت میانگین، بازای هر کرونایی بیمه شده حدود 4 میلیون هزینه شده که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت دولت، پروژه‌های توسعه دولت الکترونیک است افزود: در همین راستا تلاش می‌کنیم بیمه سلامت الکترونیک محور باشد.

مجیدی با اشاره به اینکه اسناد پزشکی به صورت الکترونیک تبدیل شده‌اند، ابراز داشت: در زمینه ارائه خدمات هم کل خدمات با کد ملی و بدون دفترچه ارائه می‌شود و نسخه نویسی الکترونیک توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه خدمات سرپایی هم با کدملی تجویز دارو و خدمات دارد، خاطر نشان کرد: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از پیشتازان نسخه‌های الکترونیک در کشور بود که به عنوان پایلوت هم انتخاب شد که نتایج ارزشمندی حاصل شد و این تجربه استان در سراسر کشور برای توسعه الکترونیکی کردن پرونده‌ها و نسخه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از صدور بیش از 630 هزار نسخه الکترونیک در مطب پزشکان استان خبر داد و گفت: این عدد، گام خوبی برای ایام کرونا و تماس کمتر با کاغذ و حذف دفترچه‌های کاغذی است.