شرکت‌های آلمانی لنگ چوب روسیه

برخی شرکت‌های آلمانی به خاطر تحریم الوار روسیه عملا با کمبود چوب مواجه شده و تلاش‌های آنها برای تامین این محصول از دیگر مناطق، بی‌نتیجه بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بیلد، یک شرکت تولید دکوراسیون کریسمس در آلمان ممکن است به خاطر تحریم الوار روسیه کار و کاسبی‌اش را تعطیل کند. این شرکت در زمینه تولید دکوراسیون چوبی کریسمس و ساخت شمعدان فعالیت می‌کند.

به گزارش روزنامه بیلد، شرکت مذکور با سابقه 30 ساله از زمان اعمال تحریم الوار علیه روسیه توسط اتحادیه اروپا همواره شاهد کاهش میزان چوب موجود در انبارهایش بوده است.

کاتجا تائولین، مالک این شرکت می‌گوید: در حالی که در سرتاسر سال این شرکت آلمانی همواره به تولید مصنوعات چوبی مشغول بود، اما حالا فقط به صورت سفارشی کار می‌کند و به خاطر تحریم و کمبود چوب قیمت محصولات خود را هم بالا برده است.

تائولین تأکید کرد: از فصل تابستان به بعد امکان خرید الوار روسی وجود ندارد و این در حالی است که تا پیش از این 93 درصد بازار الوار در آلمان دست روس‌ها بود.

به گفته این کارآفرین آلمانی، همانند دیگر شرکت‌ها این شرکت هم در تلاش است تا به راهی برای جایگزین کردن الوار وارداتی از روسیه برسد، اما به گفته تائولین این تلاش‌ها تاکنون بی نتیجه بوده است.

وی می‌گوید: من نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد، این تحریم‌ها در حال ضربه زدن به ما و کشور ماست.

اتحادیه اروپا از روز 9 آوریل واردات الوار از روسیه را تحریم کرد.