سرمایه گذاری 24 میلیارد دلاری انگلیس در آفریقا با پنلهای خورشیدی

زیست آنلاین: بریتانیا با تامین انرژی خورشیدی خارج از شبکه در آفریقا، از یک فرصت سرمایه گذاری 24 میلیارد دلاری بهره مند می شود.

به گزارش زیست آنلاین، سرمایه گذاران انگلیس می توانند با کمک به اتصال میلیون ها انسان بدون دسترسی به برق با سیستم های خورشیدی خارج از شبکه، از یک فرصت سرمایه گذاری 24 میلیارد دلاری بهره بگیرند.

انتظار می رود که بازار بسته های خورشیدی منازل در آفریقا رونق بگیرد، در آنجا میلیون ها خانه با استفاده از فناوری موبایل برای اجاره پانل های خورشیدی کم هزینه اقدام می کنند.

شرکت های انگلیسی در چهار سال گذشته در کمک به بیش از پنج میلیون خانوار در ثبت نام برای سیستم های خورشیدی قابل حمل نقش اساسی ایفا کرده اند. اما هنوز با وجود 600 میلیون نفر بدون دسترسی به شبکه برق، پتانسیل بسیار زیادی برای سرمایه گذاری های آینده وجود دارد.

گزارشی از Kleos Advisory که در اولین نشست سرمایه گذاری انگلیس و آفریقا در لندن منتشر شده است، نشان می دهد که فرصت تجاری که از این پنل های خورشیدی ایجاد می شود حدود 24 میلیارد دلار (18 میلیارد پوند) در سال است.

خانواده ها از تلفن های همراه برای اجاره پانل های خورشیدی در مقیاس کوچک استفاده می کنند. پس از پرداخت برای پانل های خورشیدی، خانواده ها تجهیزات را بصورت کامل دریافت می کنند و سپس انرژی را به صورت رایگان دریافت می کنند. سپس بسیاری از آنها برای دسترسی تلویزیون و اجاق گاز برقی به برق، گزینه های خود را به روز می کنند.

انتظار می رود بازارهای خورشیدی خارج از شبکه در این قاره به سرعت رشد کنند، بخشی از آن به این دلیل که هشت کشور از 15 کشور با رشد سریع اقتصادی در آفریقا هستد. تاد جورج، نویسنده این گزارش، گفت كه تركیب فن آوری خورشیدی و پرداخت هزینه مناسب یک تحول اقتصادی در آفریقا است و این امر باعث می شود كه مصرف کنندگان آفریقایی به این فرآیند تمایل زیادی داشته باشند.

منبع : theguardian