سرمایه گذاری ده میلیارد دلاری مالک آمازون برای مقابله با تغییرات اقلیمی

زیست آنلاین: پس از اعترضات اقلیمی کارمندان آمازون، جف بزوس اعتبار و ثروت خود را برای مبارزه با تغيير آب و هوا قرار داده است تا اقدامات بيشتر برای رفع اين مشكل انجام شود.

به گزارش زیست آنلاین،، مدیرعامل آمازون روز دوشنبه از بسته حمایتی برای حمایت از دانشمندان، فعالان و سازمانهایی که برای کاهش تأثیر تغییرات آب و هوا کار می کنند خبر داد.

این طرح با نام صندوق زمین بزوس، تابستان امسال با اعطای کمک هزینه مالی آغاز خواهد شد.

تعهد 10 میلیارد دلاری، کمتر از 8 درصد از ثروت خالص ثروتمندترین مرد جهان یعنی 130 میلیارد دلار است.

طبق رتبه بندی Chronicle of Philanthropy، تعهد بزوس بعد از تعهد 36 میلیارد دلاری میلیاردر معروف، وارن بافت در سال 2006 و 16.4 میلیارد دلاری هلن والتون، همسر فقید والمارت بنیانگذار سام والتون در سال 2007 بزرگترین تعهد مالی است.

بزوس در پست اینستاگرام خود نوشت: “تغییرات اقلیمی بزرگترین تهدید برای سیاره ما است. من می خواهم در کنار دیگران کار کنم تا روشهای شناخته شده را تقویت و روش های جدیدی برای مبارزه با تأثیر ویرانگر تغییرات اقلیمی کشف کنم.”

بزوس تحت فشار کارمندان خود قرار گرفته است تا کارهای بیشتری برای حفاظت از محیط زیست انجام دهد.

هزاران نفر از کارمندان آمازون در ماه می گذشته نامه ای امضا کردند که می پرسید این شرکت برای پاسخ به تغییرات اقلیمی چه برنامه ریزی کرده است و بسیاری از آنها در ماه سپتامبر تجمع اعتراضی کردند و خواستار آن شدند که کارهای بیشتری انجام شود.

منبع: cnn