ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ امشب چراغ ها را خاموش کنید

تسنیم نوشت :همزمان با رویداد “ساعت زمین”، وزارت نیرو ضمن همراهی با این اقدام جهانی از عموم مردم ایران خواست تا با خاموش کردن لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری در این ساعت، در این رویداد بین‌المللی شرکت کنند.
صدیقه ببران، مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با اشاره به اینکه طرح ساعت زمین به عنوان یک ایده نمادین جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و به تبع آن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می‌شود، گفت: این رویداد بین‌المللی از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون هر ساله توسط صندوق جهانی طبیعت اجرا می‌شود.

وی افزود: در این زمان علاوه بر خاموشی برق سازه‌های مهم که اغلب نماد سازه‌ای یک شهر محسوب می‌شوند، بخش‌های دیگر جامعه نیز همچون خانواده‌ها، انجمن ها و سازمان‌های مردم نهاد نیز با پیوستن به این حرکت، چراغ‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی غیرضروری خود را به مدت یک ساعت خاموش می‌کنند.

ببران با تاکید بر اینکه ایران نیز طی حدود ۱۰ سال اخیر به جمع کشورهای منطقه برای اجرای این رویداد بین‌المللی پیوسته است، ادامه داد: در همین مقطع زمانی یاد شده این طرح در شهرهای مختلف کشورمان از جمله تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، ارومیه، پلدختر و میبد به صورت نمادین اجرا شده است؛ به طوری که در ساعت زمین که بین ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت محلی تعیین شده، برق سازه‌های مهمی چون برج‌های میلاد و آزادی تهران، پل خواجوی اصفهان، پل سفید اهواز، میدان شهرداری رشت و … خاموش شده‌اند.

وی تصریح کرد: بر این اساس، وزارت نیرو امسال نیز از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ با خاموشی چراغ‌های ساختمان مرکزی، ساختمان توانیر و شرکت‌های داوطلب توزیع برق در استان‌های مختلف با این رویداد جهانی همراهی خواهد کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو با دعوت از عموم مردم ایران برای مشارکت در طرح “ساعت زمین”، گفت: چه خوب است مردم عزیزمان در هر جای ایران، با خاموش کردن لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری در این ساعت، در این طرح جهانی مشارکت کنند.

ببران در پایان تاکید کرد: این کنش جمعی و مشترک جهانی نوعی تاکید بر اهمیت زمین و طبیعت است. این اقدام با هدف مقابله با تغییرات جوی و یادآوری درباره لزوم کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی صورت می‌گیرد.