رکوردشکنی تولید کاغذ چاپ و تحریر در مازندران

تولید کاغذ چاپ و تحریر از ابتدای سال جاری در کارخانه مازندران از مرز ۲۶ هزار تن گذر کرد و براساس بررسی‌ها این آمار از سال ۹۲ تاکنون بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، در سال جاری تولید کاغذ با وجود همه نواقص و مشکلات در بخش‌های مختلف زنجیره تولید حرکت خود را اگرچه آهسته اما پیوسته آغاز کرده و در همین راستا توزیع کاغذ برای آموزش و پرورش و ناشران نسبتاً راضی کننده بوده و افق پیش رو روشن تر از گذشته شده است.

این درحالی است که کارخانه چوب و کاغذ مازندران بار اصلی تولید در سال جاری را بر عهده داشته و قرار است از سال آینده دو کارخانه پارس و زاگرس نیز برای تامین نیاز بازار داخلی و موضوع کاهش وابسته به واردات سهم مناسبی در تولید را به خود اختصاص دهند. به این ترتیب برآوردها و عملکرد نشان می‌دهد، تلاش برای تولید کاغذ در 8 ماه گذشته قابل توجه بوده است؛  به صورتی که هم بخشی از تعهد تامین کاغذ مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش انجام شده و هم از شهریور ماه کاغذ نشر برای تعادل قیمت و تامین نیاز این بخش ارائه شده است.

از سوی دیگر نگاه آماری به روند تولید در کارخانه مازندران نشان می‌دهد در برخی موارد میزان تولید نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته که در نوع خود رکورد محسوب شده و نوید روزهای خوبی در بازار کاغذ داخلی کشورمان می‌دهد.

روابط عمومی کارخانه کاغذ مازندران در گزارشی که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده است به این رکوردشکنی‌ها اشاره کرده است. در این گزارش آمده است که بر اساس آمارهای تولید، تولید کاغذ چاپ و تحریر در این کارخانه از مرز 26 هزار تن طی 8 ماه اخیر گذر کرد.

طبق گزارش یاد شده این آمار از سال 92 تاکنون تجربه نشده و رکورد جدیدی محسوب می‌شود که درصورت ادامه روند تامین مواد اولیه مورد نیاز و تثبیت شرایط قطعاًً روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

هم چنین تاکنون 65 درصد از برنامه تولید کاغذ چاپ و تحریر در سال جاری محقق شده و 126 درصد از برنامه تولید نیز پیش رفته است و این بدین معنا است که کارخانه چوب و کاغذ مازندران 26 درصد از برنامه تولید جلوتر است. از سوی دیگر شرکت چوب و کاغذ مازندران موفق شده رکورد تولید بیش از 6 هزار تن کاغذ  چاپ و تحریر  را در آبان ماه به ثبت برساند.

در این ماه 8 هزار تن کاغذ صنعتی نیز تولید شده که با مجموع تولید کاغذ چاپ و تحریر ، بیش از 14 هزار تن کاغذ تولید و رکورد ماهیانه تولید کل کاغذ نیز در هم شکسته شد.

بر اساس گزارش موجود، این اولین بار است که این کارخانه نسبت به ایفای تعهدات خود در تولید و تحویل به موقع کاغذ چاپ و تحریر به مشتریان خود اقدام نموده است.

ثبت این رکوردها در حالی است که 3 ماه کارخانه با قطعی برق یک خط همراه بوده است.با این حال تلاش شده تا روند تولید طبق برنامه پیش رود.