رکود مطلق در بازار کاغذ/ آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد!

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا ضمن اشاره به رکود مطلق در بازار کاغذ، آینده را غیرقابل پیش بینی دانست و گفت: در حال حاضر واردات صرفه اقتصادی ندارد، چرا که اجناس جز «کاغذ گلاسه» همه زیر قیمت جهانی هستند.
رکود مطلق در بازار کاغذ/ آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد!

احمد شریفان، رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره شرایط کنونی بازار کاغذ اظهار داشت: در حال حاضر بازار کاغذ رکود مطلق را سپری می‌کند.

وی با بیان اینکه قیمت‌های کنونی کمتر از قیمت جهانی است، تصریح کرد: در حال حاضر واردات صرفه اقتصادی ندارد، چرا که اجناس جز «کاغذ گلاسه» همه زیر قیمت جهانی هستند.

شریفان قیمت‌های روز کاغذ تحریر را در مرز ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به قیمت‌ها اکنون شاهد رکود هستیم. این در حالی است که کاغذ A4 هم در مرز ۶۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا در پاسخ به این پرسش که آینده بازار کاغذ را چطور پیش بینی می‌کنید؟ گفت: نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد. هرچند ممکن است بازگشایی مدارس در بازار کاغذ تاثیرگذار باشد، چرا که الان کسی رغبت به تولید سررسید هم ندارد، اما با تمام این تفاسیر نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد.