روابط تجاری زنجان و عراق گسترش می یابد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: برای توسعه روابط تجاری بین زنجان و عراق به ویژه با شهر کربلا هماهنگی صورت گرفته است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، علی یگانه فرد شامگاه سه شنبه در جلسه توسعه صادرات در محل استانداری زنجان، به هماهنگی صورت گرفته با کنسولگری ایران در شهر کربلا برای توسعه روابط تجاری و خارجی بین زنجان و عراق به ویژه با شهر کربلا اشاره کرد و گفت: هماهنگی برگزاری جلسه‌ای به صورت وبینار با حضور مدیران ارشد استان و سرکنسولگری ایران در کربلا برنامه ریزی شده است.
وی اظهار کرد: کشور ارمنستان ورود کالاهای کشور ترکیه را تحریم کرده و قصد خرید و واردات کالاهای ایران را دارد و باید از این فرصت استفاده خوب مطلوب صورت بگیرد.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: این موضوع فرصت بسیار مناسبی برای تجار و فعالان اقتصادی استان زنجان برای حضور در بازارهای این کشور است.
یگانه فرد تاکید کرد: می‌توان هماهنگی لازم را برای حضور سفیر ارمنستان در استان جهت توسعه همکاری‌ها را فراهم کرد.
وی افزود: محصولات مختلفی برای توسعه صادرات این استان در نقشه راه تجارت خارجی در نظر گرفته شده است.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان ابراز داشت: گیاهان دارویی و تجهیزات پزشکی، منسوجات، لبنیات و محصولات کشاورزی چون سیر، محصولات سلولزی، کاغذ، سنگ‌های ساختمانی و مواد شیمیایی از جمله محصولات در نظر گرفته شده برای توسعه صادرات استان در این نقشه راه است.
علی یگانه فرد افزود: از همه فعالان اقتصادی، تشکل‌ها و همه دست اندرکاران حوزه تجارت و صادرات برای حضور و کمک در عملیاتی کردن این نقشه راه دعوت می‌شود.
وی تصریح کرد: نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان برای سال ۱۴۰۰ به روز رسانی خواهد شد تا نواقصات آن رفع شود.