رتبه پایین انگلیس در سرمایه گذاری های سبز

  زیست آنلاین: براساس یک گزارش، انگلیس تنها 3 درصد از هزینه کرد سبز در سال 2019 قاره اروپا را به خود اختصاص داده است.

به گزارش زیست آنلاین، شرکتهای انگلیسی فقط 3 درصد از هزینه کرد سبز 124 میلیارد یورویی کشورهای اروپایی در سال گذشته را به خود اختصاص داده و از سرمایه گذاری کم کربن کشورهای همسایه خود عقب مانده است.

گزارش های حاکی از آن است که شرکت های آلمانی در سرمایه گذاری های کم کربن مانند وسایل نقلیه برقی، انرژی های تجدیدپذیر و شبکه های هوشمند 11 برابر بیشتر نسبت به شرکت های انگلیسی سرمایه گذاری کرده اند.

شرکت های لندنی 4 میلیارد یورو برای تحقیقات و فناوری های سبز هزینه کرده اند. این رقم در مقایسه با 44.4 میلیارد یورو هزینه کرد سبز شرکت های آلمانی بسیار پایین است. فقط شرکت خودرو سازی فولکس واگن بیش از یک سوم هزینه کرد سبز قاره اروپا در سال 2019 سرمایه گذاری سبز کرده است.

در این گزارش هشدار داده شده است که علیرغم سرمایه گذاری 124 میلیارد یورویی اروپا در راه حل های سبز این قاره برای تحقق اهداف آب و هوایی خود نیاز دارد سرمایه گذاری های کم کربن خود را دو برابر کند.

به طور متوسط، شرکت های حاضر در این گزارش حدود 12 درصد از هزینه های سالانه خود را به فناوری های کم کربن اختصاص دادند. اما برای کمک به ایجاد یک اروپای کم کربن باید این رقم به 25 درصد افزایش یابد.

منبع: theguardian