دولت به نظرات رسانه‌ها توجه دارد/ امیدواریم اقدامی برای تأمین کاغذ مطبوعات انجام بگیرد

مدیرمسئول روزنامه شرق با بیان اینکه یکی از نقاط مثبت دولت سیزدهم توجه به نظرات رسانه‌ها و عدم شکایت از آن‌هاست، گفت: من ندیدم که دولت از رسانه‌هاشکایت کند، اگر هم نقدی بوده سعی شده است با گفتگو و تعامل حل شود.

مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق درباره جلسه روز گذشته اصحاب رسانه با رئیس‌جمهور اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی خوب است تا اصحاب رسانه دیدگاه‌ها و نظراتشان را بیان کنند. خوشبختانه رئیس‌جمهور نیز آمادگی و حوصله داشت تا سخنان تمامی افراد را بشنود و از حاضران خواست که علاوه بر افرادی که صحبت کردند و از پیش تعیین شده بودند، اگر کسی نکته‌ای دارد، بگوید. در نهایت فرصت کمی هم به خودش رسید تا صحبت کند و علاوه بر ذکر فضائل ماه رمضان، به نکاتی اشاره کردند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در آن جلسه به‌چشم می‌آمد و بسیاری نیز بدان اشاره کردند، ایجاد تعادل به‌صورت شکلی و محتوایی بود، به‌صورت شکلی آقای شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در سمت راست و حجت‌الاسلام دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در سمت چپ رئیس‌جمهور نشسته بودند. این چیدمان نما و جلوه جالبی ایجاد کرده بود. دأب آقای رئیس‌جمهور این است که تعامل و تعادل در جامعه برقرار شود.

رحمانیان در ادامه بیان داشت: نباید جامعه را تقسیم بر دو کنیم و باید بپذیریم که از تمامی نحله‌های فکری باید در عرصه‌ مدیریتی به‌شکل مستقیم و غیرمستقیم حضور داشته باشند؛ این موجب می‌شود ما را از وضعیت کنونی خارج کند و به نقطه تعادل برسیم.

وی همچنین گفت: جریان راست و کسانی که در آن نحله قرار می‌گیرند، در جلسه روز گذشته خیلی اصرار داشتند که چرا مدیران قبلی همچنان هستند و تغییر نمی‌کنند؛ این نگران‌کننده است. هر جریانی که می‌آید اگر به‌دنبال حذف دیگران باشد خطرناک است و رئیس‌جمهور باید جلوی آن را بگیرد. وقتی یک نحله سر کار می‌آید، نمی‌تواند همه را کنار بگذارد و یک طیف جدید سر کار بیاورد، برخی از این مدیران، سیاسی نیستند و حرفه‌ای و متخصص می‌باشند.

رحمانیان در پاسخ به این سؤال که “عملکرد دولت را در تقویت مطبوعات چگونه ارزیابی می‌کنید؟”، گفت: دولت تاکنون کار خاصی در این رابطه انجام نداده است، البته بنابر صحبت‌هایی قرار است تا خرداد ماه در بحث کاغذ اقداماتی انجام شود. اگر انجام بشود نشان‌دهنده این است که سکوتشان به این دلیل بوده تا کاری انجام بگیرد و بعد درباره آن سخن بگویند.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از نقاط مثبت دولت سیزدهم توجه به نظرات رسانه‌ها و عدم شکایت از آن‌هاست، گفت: من ندیدم که دولت از رسانه‌ها شکایت کند، اگر هم نقدی بوده سعی شده است با گفتگو و تعامل حل شود. دولت و رئیس‌جمهور در ماجرای ساخت پروژه پتروشیمی در میانکاله به نظرات رسانه‌ها و حساسیت‌های جامعه توجه کرد و دستور داد ساخت آن متوقف شود.
منبع: تسنیم