در صورت حمایت مسولین این مجموعه توانایی اشتغال ۵۰۰ نفری را دارد

مهندس عالیشاه مدیر عامل مجموعه جدید سرمایه گذار ، کارخانه کارتن سازی در مراغه می باشد وی در سال ۱۳۷۴ از دانشگاه فارغ التحصیل شد و سپس در عرصه تولید و صنعت کشور وارد فعالیت شده است وی تا سال ۹۴ در شرکت های غیر بورسی مشغول به فعالیت بوده است و از سال ۹۴ در شرکت های مختلف بورسی به عنوان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره فعالیت داشته است و هم اکنون مدیر عامل و عضو هیئت مدیره کارخانه کارتن سازی شبنم در مراغه می باشند.

به گزارش خبرگزاری نصیرنیوز، مدیر عامل کارخانه کارتن سازی شبنم مراغه در گفتگو اختصاصی با ماهنامه صدای ماندگار گفت: با راه اندازی مجدد این کارخانه که به صورت نیمه فعال بود با سه خط تولید کاغذ ، ورق و کارتن برای ۸۵ نفرشغل ایجاد شده است
وی اضافه کرد:  با توجه به قدیمی و فرسوده بودن ماشین آلات این کارخانه من و همکارانم ابتدا سعی کردیم تا ماشین آلات را به روز کنیم.
راه اندازی خط‌های تولید جدید و نوسازی ماشین آلات و افزایش سه برابری تولید و توسعه اشتغال از برنامه‌های مدیریت جدید برای رونق تولید در این کارخانه بوده است
عالیشاه، با بیان اینکه برای راه اندازی دوباره این کارخانه ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده افزود: برای نوسازی ماشین آلات و راه اندازی خط‌های تولید جدید ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: در دوران رکود این کارخانه روزانه به طور متوسط ۳ تن کاغذ تولید می کرد که در راه اندازی مجدد، این مقدار به ۱۰ تن افزایش یافته است  در این واحد کاغذ،ورق و کارتن تولید میشود که در صورت سفارش مشتری کارهای مربوط به تبدیل،چاپ و دایکات روی کارتن هم انجام میشود ورق های تولید شده دولا تا پنج لا می‌باشد که این ورق ها تبدیل به کارتن می‌شوند. مورد مصرف ورق ها در شرکت های کارتن سازی و مورد استفاده کارتن ها در صنایع مختلف جهت بسته بندی می‌باشد
وی در پایان گفت: به عنوان یک مجوعه سرمایه گذار از مسولین برای رفع موانع تولید انتظار هایی داریم . این مجموعه توسط مدیریت جدید هیچ گونه تسهیلاتی دریافت نکرده است و در صورت حمایت از طرف مسولین محترم ، این مجموعه توانایی اشتغال زایی برای حدود ۵۰۰ نفر را دارد.
همچنین ما آمادگی داریم تمامی ضایعات کاغذ و کارتن را خریداری نماییم.
سیدعلی موسوی حسینی نیز به همراه برخی از روسای ادارات شهرستان در بازدید از کارخانه کارتن شبنم مراغه اظهار داشت: این واحد تولیدی از ۵ سال پیش به دلیل مشکلات متعدد تعطیل یا در بازه زمانی نیمه تعطیل شده بود که با تغییر مدیریت از آخر خرداد ماه امسال به چرخه تولید بازگشت.
وی گفت: سرمایه گذاری فعلی این واحد ۲۰ میلیارد تومان است و در این مجموعه پیش از این ۲۵ نفر مشغول به کار بودند که در حال حاضر این تعداد به ۸۵ نفر افزایش یافته است.
وی افزود: در این واحد تولیدی ۴۰ هزار متر در روز ورق کارتن و ۱۰ تن در روز کاغذ تولید می شود.

فرماندار مراغه به طرح توسعه و تولید این مجموعه اشاره کرد و گفت: با تامین اعتبار ۵۰ میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار این واحد تولیدی می تواند روزانه ۱۰۰ تن کاغذهای فلوتینگ و کرافت تولید کند.
موسوی حسینی گفت: این واحد تولیدی در راستای حفظ محیط زیست و استفاده از ظرفیت بازیافتگی مواد اولیه مورد نیاز را با جمع آوری کاغذهای باطل تامین می کند.
با توجه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی در مراغه می توان با حمایت از سرمایه گذاران میزان بیکاری را در این شهر کاهش داد این امر زمانی اتفاق می افتد که موانع تولید در واحد های صنعتی کاهش یابد.