خراسان شمالی ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت تولید کاغذ در کشور را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: به طور کلی خراسان شمالی این ظرفیت را دارد که با استفاده از ۷۰۰ تن ذخیره شناسایی شده سنگ آهک در استان، پایتخت تولید کاغذ در کشور شود.

رضا فیروزه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید اظهار داشت: نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید نشان از اهمیت موضوع تولید در کشور دارد به طوری که بخش تولید موتور محرکه جامعه به شمار می رود.
خراسان شمالی| 5.8 میلیارد تومان از اعتبارات طرح “علاج‌بخشی سد بیدواز” ابلاغ شده است
وی با بیان اینکه 190 پروژه در سند جهش تولید در دستور کار استان است افزود: برای این مهم سه کارگروه تخصصی تدوین شده و 32 پروژه از این تعداد دولتی و 158 طرح دیگر با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه 40 پروژه از این تعداد مربوط به طرح‌های صنعت، معدن و تجارت است، گفت: طی دو ماه ابتدایی سال جاری 90 مجوز به ارزش بیش از 3 هزار میلیارد تومان صادر شده است.
فیروزه در ادامه از انعقاد تفاهم نامه با شرکت ایمیدرو به ارزش 6 هزار و 500 میلیارد تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: 6 بند از این تفاهم‌نامه مربوط به توسعه فاز دو آلومینا، شمش آلومینا، فراوری معادن و شمش منیزیم است که اشتغال‌زایی این طرح‌ها نزدیک به 12 هزار نفر است.
رئیس سازمان صمت خراسان شمالی از سرمایه‌گذاری 246 میلیارد تومانی بخش خصوصی جهت تولید کاغذ در شهرستان جاجرم خبر داد و در این باره گفت: پروژه تولید کاغذ از سنگ آهک در شهرستان جاجرم با ظرفیت سالانه بیش از 30 هزار تن کاغذ، 112 نفر اشتغالزایی به همراه دارد که به طور کلی خراسان شمالی این ظرفیت را دارد که با استفاده از 700 تن ذخیره شناسایی شده سنگ آهک در استان، پایتخت تولید کاغذ در کشور شود.