جایگزین های پلاستیک خطرناک تر از خود آن هستند

زیست آنلاین: کمیته نمایندگان مجلس هشدار داده است که پلاستیک های زیست تخریب پذیر می توانند به آلودگی های دریایی بیفزایند زیرا هیچ زیرساختی برای اطمینان از تجزیه آنها وجود ندارد.

به گزارش زیست آنلاین، استفاده از گزینه های دیگر بجای پلاستیک توسط بسیاری از شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی ، کافه ها و خرده فروشی ها پذیرفته شده است. اما کارشناسان با ارائه شواهد می گویند که زیرساخت های لازم برای تجزیه بسته بندی های جدید بعد از مصرف وجود ندارد و مصرف کننده نیز درک صحیحی در مورد این گزینه ها ندارد.

بیشتر بسته بندی های های قابل تبدیل به کمپوست که برای انگلستان تولید می شوند تنها در تاسیسات مخصوص تبدیل پسماند به کمپوست قابلیت تجزیه دارند نه سیستم کمپوست سازی خانگی و تمام این پسماند ها به تاسیسات گفته شده ارسال نمی شوند.

سمن های محیط زیستی به کمیته محیط زیست، غذا و امور روستایی مجلس انگلستان گفته اند که معرفی سریع چنین گزینه های جایگزین، می تواند آلودگی پلاستیکی را افزایش دهد.

جولیت فیلیپس ، از آژانس تحقیقات محیط زیست ، می گوید: “اگر یک فنجان زیست تخریب پذیر وارد دریا شود، می تواند به اندازه یک فنجان پلاستیکی معمولی برای زندگی دریایی مشکل ایجاد کند.”

اتحادیه اندیشه سبز محیط زیست اعلام کرد شواهدی وجود دارد مبنی بر این که اصطلاح زیست تخریب پذیر باعث می شود مصرف کنندگان فکر کنند رها کردن این نوع از محصولات در محیط زیست مشکلی ندارد که این موضوع این باعث می شود آلودگی بر روی زمین و دریا حتی بدتر شود.

نیل پریش، یکی از اعضای کمیته، گفت: “در واکنش به استفاده از پلاستیک ، سایر مواد به طور فزاینده ای به عنوان جایگزین در بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شوند. ما نگران این هستیم که چنین اقداماتی بدون توجه به عواقب زیست محیطی وسیع تر مانند انتشار بیشتر کربن انجام شود. پلاستیک های قابل تبدیل به کمپوست بدون زیرساخت مناسب و یا درک مصرف کننده برای مدیریت پسماند معرفی شده اند.

تلاش برای معرفی بیوپلاستیک، پلاستیک های زیست تخریب پذیر و پلاستیک های قابل تبدیل به کمپوست با تأکید کمتر بر توضیح این که هدف از این مواد برای استفاده عموم چیست یا در نظر گرفتن اینکه آیا آنها واقعاً از منظر زیست محیطی بهتر از بسته بندی پلاستیکی هستند، انجام می شود.

این کمیته در گزارشی از بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی و نوشیدنی های که روز پنجشنبه منتشر شده است، گفت: دولت باید به جای جایگزینی پلاستیک با مواد دیگر، روی کاهش استفاده از بسته بندی های پلاستیکی تمرکز کند.