تولید کاغذ تحریر کارخانه مازندران در سال ۱۴۰۲ بیشتر می شود

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران: ۲۰ هزار تن کاغذ تحریر در کارخانه مازندران در سال ۱۴۰۲ تأمین می شود

تولید کاغذ تحریر کارخانه مازندران در سال ۱۴۰۲ بیشتر می شودبه گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، «علی رمضانی»، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در بازدید از کارخانه کاغذ مازندران، از مراحل تولید این کالای استراتژیک در ساری دیدن کرد.

وی با مدیران این کارخانه درباره قرارداد موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای تأمین ۷ هزار تن کاغذ ناشران کشور تا پایان سال و تامین کاغذ برای سال آتی، گفتگو کرد.

توزیع ۷ هزار تن کاغذ تا پایان سال بین ناشران/ تحویل طبق جدول زمان بندی

علی رمضانی درباره روند تولید و تحویل کاغذ این کارخانه به ناشران اظهار داشت: در این بازدید با مسئولان کارخانه درباره کیفیت کاغذ و فرآیند تولید آن همچنین روش‌های ارتقا کمّی و کیفی آنچه برای نشر کشور از سوی این کارخانه تأمین می‌شود، گفتگو شد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: طبق قرارداد با کارخانه کاغذ مازندران که مبنی بر آن قرار است تا پایان سال ۷ هزار تن کاغذ تحویل ناشران دهد، پیش ثبت نامی از ناشران صورت گرفت، در این ثبت نام مشخص شد ناشران بیش از ۱۰ هزار تن درخواست ثبت کرده و متقاضی دریافت کاغذ هستند، پس از انعقاد قرارداد جدول زمان بندی را برای کاغذ توافقی با مازندران قرار دادیم تا هر ماه بر اساس جدول، تولید و سپس تحویل صورت گیرد.

تحویل کاغذ به ناشران ۷۲ ساعت پس از واریز پول

رمضانی گفت: ۷۲ ساعته از زمان پرداخت هزینه تا دریافت ناشران مورد تاکید است و این مسیر کوتاه برای این در نظر گرفته شده تا کمک سریعی به ناشران باشد.

هرچند وزارت ارشاد هم بخشی از منابع خود را درگیر کرد تا ناشران در فاصله کوتاهی پول را واریز و کاغذ را دریافت و در نهایت کتاب عرضه شود.

موانع تولید از جمله تامین مواد اولیه از مسیر تولید کارخانه‌های داخلی برداشته شود

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: با توجه به اقبالی که از سوی ناشران و در ادامه آموزش و پرورش برای کاغذ درسی صورت گرفت و عنایت وزارت ارشاد، کارخانه‌های تولید کاغذ داخلی فعال و باانگیزه‌ شدند. کارخانه‌ها امیدوار به ادامه روند تولید هستند و درخواست دارند تا موانع تولید از جمله تامین مواد اولیه رفع شود. چنانچه موانع رفع شود امکان تولید بیشتر فراهم خواهد شد و در ادامه نیز ناشران منتفع خواهند شد.