تاکنون ۶۰ شرکت داخلی برای حضور در سومین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا ثبت‌نام کرده‌اند.

رضا امیدی رییس سومین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به استقبال فعالان حوزه کاغذ و مقوا از این نمایشگاه گفت: حضور 60 شرکت برای حضور در سومین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا قطعی شده و ۱۵ شرکت نیز در حال جانمایی و مذاکره هستند.
وی افزود: در این زمینه سالن‌های پنج و شش برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است که ظرفیت سالن پنج تکمیل شده و بخش‌هایی از سالن ششم نیز واگذار شده است؛ بنابراین امیدواریم بتوانیم با ظرفیت دو سالن نمایشگاه را برگزار کنیم.
امیدی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن در برگزاری نمایشگاه نیز گفت: بسیاری از شرکت‌های داخلی برای حضور در نمایشگاه نگرانی دارند؛ به‌خصوص فعالان استانی؛ زیرا در بحث پروازها، رفت و آمد و اقامت در هتل دچار مشکل هستند؛ اما باز هم امیدواریم روند برگزاری نمایشگاه از سال گذشته بهتر باشد.
وی تاکید کرد: البته وضعیت حضور شرکت‌ها در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته بهتر بوده است؛ زیرا سال گذشته حدود ۶۰ شرکت حضور داشتند و پیش‌بینی ما این است که تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر شود.
امیدی همچنین به پیش‌بینی حضور هیات‌های خارجی در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: برای حضور هیات‌های بازدیدکننده از کشورهای همسایه و منطقه رایزنی‌هایی انجام شده است که امیدواریم با فروکش کردن شیوع کرونا امکان حضور آن‌ها مهیا شود.
وی با اشاره به رویکرد نمایشگاه در سومین تجربه برگزاری نیز گفت: توسعه صادرات رویکرد نمایشگاه در این سه دوره بوده است و فرصتی برای شرکت‌های داخلی و تولیدکنندگان است تا بیایند و توانمندی‌های خود را به فعالان داخلی و خارجی این حوزه معرفی کنند.
امیدی با بیان اینکه افزایش و معرفی توانمندی‌های ایران به منطقه از جمله اهداف این نمایشگاه به‌شمار می‌آید، عنوان کرد: این کار می‌تواند به توسعه درآمد از صادرات غیرنفتی کمک کند. همچنین ارزآوری خوب و مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد و به همین دلیل تلاش داریم بعد بین‌الملل نمایشگاه را تقویت کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش خود را انجام داده‌ایم که نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا در تقویم سالانه نمایشگاه‌های ایران و منطقه قرار گیرد و تیر و مرداد هر سال فعالان این حوزه منتظر برگزاری این رویداد باشند و برنامه پنج ساله‌ای برای رشد و ارتقای فعالیت های خود در نظر گرفته‌ایم.
سومین دوره نمایشگاه کاغذ و مقوا ۲۴ تا ۲۷ تیر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.