بهره‌برداری از دانش فنی ایرانی برای حذف گوگرد از روغن با نانو

با امضای قراردادی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی از دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان در گوگردگیری از روغن پایه و لوبکات تولید شده در شرکت‌های فعال در صنعت نفت استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، قرارداد همکاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی به منظور حذف گوگرد از روغن پایه با کمک فناوری نانو به امضا رسید. بر اساس این قرارداد تکنیک استفاده شده در این زمینه باید توانایی تولید محصول با مشخصات تکرارپذیر برای یک خوراک مشخص را داشته باشد.

علاوه بر آن طرفین متعهد شدند که کیفیت محصول تولیدی باید به تایید شرکت بهره‌بردار برسد. شرکت بهره‌بردار اولین تولیدکننده روغن روانکار در کشور و اولین شرکت بورسی ایران است و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت حذف گوگرد از روغن پایه اقدام کرده است.

کاهش گوگرد از روغن پایه علاوه بر حفظ جایگاه محصولات در عرصه تجارت جهانی و بین‌المللی منجر به افزایش کیفیت روغن پایه خواهد شد. از طرفی رنگ روشن و شفاف این محصول با استفاده از فناوری نانو می‌تواند باعث جلب مشتری بیشتر شود؛ این در حالی است که خواص روغن‌ها نیز ارتقا می‌یابد.

شرکت دانش‌بنیان همکار نیز به عنوان بازوی علمی در این قرارداد با شرکت صنعتی در راستای گوگردگیری از روغن پایه همکاری خواهد کرد. با توجه به اینکه ایران یک کشور نفتی است، حرکت به سمت تلفیق دانش فناورانه با محصولات نفتی می‌تواند گام بزرگی در اقتصاد کشور باشد.