بزرگترین کارخانه تولید کاغذ ایران اندر خم یافتن چوب‌های شکسته

بزرگترین کارخانه تولید کاغذ ایران در مازندران با مشکل ۷۰ درصدی تامین مواد اولیه روبرو است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مدیرعامل چوب وکاغذ مازندران کمبود مواد اولیه را مهمترین دغدغه این کارخانه اعلام کرد و گفت: چوب‌های داخل کشور برای تامین مواد اولیه کارخانه داده نمی‌شود و ارز را باید صرف خرید چوب از خارج کنیم.

صفریان افزود: جانمایی شرکت چوب و کاغذ به دلیل نزدیکی به مواد اولیه در شمال انجام شده بود و این شرکت باید بتواندمواد اولیه را به راحتی و با هزینه ارزان تامین کند.

او با بیان اینکه برای تامین مواد اولیه کارخانه دچار مشکل هستیم، ادامه داد: شرکت مواد اولیه را با قیمت ارزان از نزدیک‌ترین محل یعنی جنگل‌های استان باید تهیه کند در حالی که اجازه برداشت چوب‌های شکسته و افتاده در جنگل را که به وفور یافت می‌شود نداریم.

مدیرعامل چوب وکاغذ مازندران افزود: بیش از ۷۰ درصد دغدغه این شرکت تامین مواد اولیه است و اگر اجازه برداشت چوب‌های افتاده و شکسته که در حال پوسیدن هستند را به ما بدهند مشکل تا حدودی حل می‌شود.

صفریان با بیان اینکه وقتی تولید نصف می‌شود شرکت نیز سهم خود را از بازار از دست می‌دهد، گفت: کیفیت کاغذ‌های تولید این شرکت با شرکت‌های خارجی برابری می‌کند، اما آموزش و پرورش با وجود جلسات مکرر هیچ قراردادی برای چاپ کتاب‌های درسی با کاغذ‌های این کارخانه منعقد نمی‌کند.

او افزود: آموزش و پرورش بدقولی و کیفیت کاغذ را دو علت این اقدام می‌داند در حالیکه این گونه نیست و کیفیت کاغذ مناسب است و اگر سفارش داشته باشیم حتی با استفاده از چوب‌های باغی آن را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل چوب وکاغذ مازندران ادامه داد: به نظر می‌رسد تمایل به استفاده از کاغذ‌های خارجی دلیل اصلی این مخالفت‌ها باشد، زیرا واردات کاغذ معاف از مالیات است.