بررسی موانع پیش روی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع سلولزی

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به بررسی موانع پیش روی صنایع سلولزی، از اتخاذ تدابیری برای تسریع در تامین مواد اولیه این صنعت خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از وزارت صمت؛ آقای مهدی صادقی نیارکی در جلسه‌ای که با حضور نمایندگانی از انجمن صنایع سلولزی و تعدادی از تولیدکنندگان تیشو و محصولات سلولزی برگزار شد، گفت: واحد‌های تولید کننده تیشو موظف به اعلام میزان تولید و توزیع این مواد اولیه مورد نیاز صنایع سلولزی به صورت روزانه به سازمان حمایت هستند.
وی افزود: با توجه به اظهار نگرانی تولیدکنندگان صنایع سلولز، سیستم توزیع مواد اولیه با همکاری سازمان حمایت مورد رصد قرار می‌گیرد و تولیدکنندگان تیشو باید میزان تولید و توزیع خود را به سازمان‌های صمت استانی و سازمان حمایت اعلام کنند.
صادقی نیارکی گفت: با رصد مستمر میزان توزیع این محصول از هرگونه سوءاستفاده جلوگیری خواهد شد و تولیدکنندگان می‌توانند بدون نگرانی مواد اولیه خود را تامین کنند.
همچنین در این نشست تولیدکنندگان صنایع سلولزی به چالش‌های پیش روی این صنعت پرداخته وخواستار همکاری تولیدکنندگان تیشو با صنایع بالادستی شدند.
قیمت گذاری مناسب محصولات سلولزی به ویژه تیشو (کاغذ تیشو همان دستمال کاغذی قبل از برش است) و عرضه مستمر این مواد اولیه به واحد‌های تولیدکننده محصولات سلولزی از جمله مهمترین دغدغه صنعتگران این بخش بود که با اتخاذ تصمیماتی راهکار‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت.