بخش کشاورزی، بزرگترین بخش خصوصی کشور با ۴ میلیون بهره‌بردار

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی با ۴ میلیون بهره‌بردار، بزرگترین، مهمترین، تاثیرگذارترین بخش خصوصی کشور به شمار می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه نمایشگاه جامع کشاورزی و نهمین نمایشگاه نهاده‌های کشاورزی، گفت: بخش کشاورزی در کشورمان یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار است و بزرگترین بخش خصوصی با ۴ میلیون بهره بردار به شمار می‌رود.

به گفته وی، بخش کشاورزی توانسته اشتغالزایی خوبی را ایجاد کند و ظرفیت‌های حوزه کشاورزی به دلیل تنوع اقلیمی حایز اهمیت است.

وی افزود: با مدیریت خوب و برنامه‌ریزی بر اساس نقشه راه، می‌توانیم به یک نقطه مطلوب برسیم.

عسکری با اشاره به بحث امنیت غذایی در دنیا، خاطرنشان کرد: امنیت غذایی در دنیا دارای اهمیت بسیاری است، بنابراین کشورها در این حوزه باید با برنامه حرکت کنند تا دچار چالش نشوند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال و همچنین تاکید مجدد ایشان به حوزه کشاورزی در دیدار با هیات دولت، یادآور شد: حوزه تدوینی برای تولید بهتر و باکیفیت‌تر آماده شده است.

به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، در حوزه دانش‌بنیان کردن و صادرات، تولید محصولات کشاورزی را حمایت می‌کنیم تا براساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله در افق ۱۴۰۴، جمهوری اسلامی ایران به جایگاه ارزشمندی در منطقه دست یابد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی، قاطعانه، با تمام توان و به صورت ویژه از دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی حمایت می‌کند.