انتشار کربن ایالات متحده در سال ۲۰۵۰ تنها ۴ درصد کمتر از مقدار کنونی خواهد بود

زیست آنلاین: طبق یک گزارش جدید، انتشار گاز كربن مرتبط با تولید انرژی در دهه آینده كاهش می یابد و در دهه 2030 به دلیل تقاضای انرژی مجدداً افزایش خواهد یافت.

به گزارش زیست آنلاین، این اطلاعات که چهارشنبه توسط آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده منتشر شد، پیش بینی می کند که تا سال 2050 میزان انتشار کربن مرتبط با تولید انرژی تنها 4 درصد کمتر از میزان سال 2019 باشد.

آژانس این پیش بینی ها را بر اساس روندها و سیاست های اقتصادی فعلی که صنعت انرژی در ایالات متحده را تعدیل می کند، انجام می دهد.

اگر تغییری در نحوه مقابله این کشور با انتشار کربن ایجاد نشود، 30 سال دیگر در مکانی قرار خواهد داشت که هم اکنون قرار دارد.

این پیش بینی همچنین برخلاف توصیه های است که در گزارش سال 2018 هیئت بین دولتی سازمان ملل در مورد تغییرات اقلیمی ارائه شده است و عنوان می‌کند کشورها برای جلوگیری از اثرات فاجعه آمیز گرم شدن کره زمین باید اقدامات قابل توجهی برای کاهش انتشار کربن انجام دهند.

در این گزارش آمده است که میزان انتشار جهانی كربن باید از سال 2010 تا سال 2030 حدود 45 درصد كاهش یابد و در حدود سال 2050، به صفر خالص برسد.

گزارش انرژی حاکی از افزایش رشد اقتصادی در ایالات متحده پس از سال 2030 است که بزرگترین عامل انتشار دی اکسید کربن محسوب می شود. رشد اقتصادی به تقاضای بیشتر انرژی به ویژه در بخش حمل و نقل و صنعت منجر خواهد شد و این به نوبه خود نیاز به سوخت های فسیلی را به همراه دارد.

سوخت های فسیلی از جمله زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی، حدود 65 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای آنریکا را بر عهده دارند.

منبع: cnn