انتشار تبلیغات ضد محیط زیستی توسط YouTube    

 زیست آنلاین: YouTube در سالهای اخیر به دلیل تمایل به طرفداری از فیلم هایی که اطلاعات نادرست درباره شرایط آب و هوایی و زیست محیطی منتشر می کند مورد بازرسی قرار گرفته است.

به گزارش زیست آنلاین، سخنگوی سازمان محیط زیستی Greenpeace USA گفت: اگر ما قصد داریم بحران آب و هوا را متوقف کنیم، به شرکت های رسانه ای و فناورانه مانند YouTube نیاز داریم تا بخشی از راه حل باشند نه بخشی از مشکل.

در تاریخ 20 سپتامبر 2019 نزدیک به 2،000 نفر در روز جهانی آب و هوا در لیون فرانسه تظاهرات کردند. سازمان گرینپیس از YouTube خواسته است تا ویدیوهای انکار بحران آب و هوا را پخش نکند. گرینپیس از اینکه تبلیغات آن در ویدیوهای YouTube به نحوی بارگذاری شده که حاوی اطلاعاتی راجع به انکار تغییرات آب و هوا و اطلاعات غلط است اظهار ناراحتی کرد.

سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی روز پنجشنبه از یوتیوب خواستند تا با محتواهایی که گرمایش جهانی را انکار می کنند برخورد کند و به غولهای رسانه های اجتماعی فشار بیاورد تا تبلیغات خود را تغییر دهند. گروه زیست محیطی اجتماعی Avaaz، روز پنجشنبه گزارشی را منتشر کرد که باید به برندهای بزرگ این آگاهی را بخشید که آگهی های تبلیغاتی آنها مورد سواستفاده در راستای سیاستهای ضد محیط زیستی قرار می گیرد.

تراویس نیکولز، سخنگوی Greenpeace USA در بیانیه ای اظهار داشت: اقدامات YouTube دنباله روی سایر شرکت هایی است که با ایجاد شک و تردید در علم تغییرات آب و هوا سودهای کلان کسب می کنند. نیکولز گفت: اگر ما قصد داریم بحران آب و هوا را متوقف کنیم ، به شرکت های رسانه ای و فناوری مانند YouTube نیاز داریم تا بخشی از راه حل باشند نه بخشی از مشکل.

در گزارش گروه Avvaz مشخص شد که الگوریتم های YouTube   به طور فعال تبلیغاتی را که حاوی اطلاعات نادرست در مورد تغییرات آب و هوا است از 108 مارک معروف، از جمله غول فناوری سامسونگ و سازنده لوازم آرایشی و بهداشتی  L’Oréal و دیگر برندهای معروف پخش می کند. برند L’Oréal که با YouTube کار می کند گفت تبلیغات خود را از ویدیوهایی که شامل انکار شرایط آب و هوایی یا حاوی اطلاعات غلط است حذف می کند. سخنگوی L’Oréal در بیانیه ای گفت: اطلاعاتی که توسط این فیلم ها به دست آمده است مغایرت مستقیمی با تعهدات L’Oréal و اقداماتی دارد که سالهاست این برند برای حفاظت از محیط زیست انجام می دهد.

در این گزارش آمده است که برخی از سازمانها، که شامل سازمان محیط زیست جهانی و صندوق حیات وحش جهانی نیز می شود، از اینکه تبلیغات آنها در کنار اطلاعات غلط آب و هوا ظاهر می شود غافل بودند.

الگوریتم YouTube در سالهای اخیر به دلیل تمایل به طرفداری از فیلم هایی که اطلاعات نادرست درباره شرایط آب و هوایی منتشر می کند مورد بازرسی قرار گرفته است.

منبع : nbcnews