امسال ۱۲ هزار تُن انواع کاغذ در قم تولید می‌شود

قم – ایرنا – رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: بر اساس برنامه‌ تعیین شده، امسال ۱۲ هزار تُن انواع کاغذ در این استان تولید خواهد شد و صنعتگران می‌توانند بخش قابل توجهی از نیاز حوزه چاپ و نشر به این محصول را تامین کنند.

اکبر ابدالی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در موضوع توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم به دنبال ایجاد صنایع راهبردی و مورد نیاز کشور هستیم و در همین رابطه گسترش سطح تولید کاغذ را با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی این استان و جایگاهی که در صنعت چاپ و نشر دارد به جد دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به راهبرد سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در افزایش کیفیت محصولات صنعتی تولید شده در استان، بیان داشت: در همین راستا تلاش می‌کنیم کاغذهای تولید شده در قم با داشتن بالاترین سطح کیفی به بازار عرضه شود تا در رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی، عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

وی با بیان اهمیت تولید کاغذ در پیشرفت‌های اقتصادی و فرهنگی، ادامه داد: افزایش توان تولید کاغذ در قم، علاوه بر مباحث اقتصادی و درآمدزایی که در پی دارد، تاثیر قابل توجهی نیز بر حوزه فرهنگی استان خواهد داشت و عامل مهمی برای گسترش فعالیت‌ چاپ‌خانه‌ها و انتشار انواع کتاب‌های مورد نیاز مردم در تعداد مورد نظر است.

ابدالی تاکید کرد: حرکت صنعت قم به سمت بهره‌گیری از صنایع پاک، پیشرفته، کم‌آب‌بر، سازگار با محیط زیست و تامین کننده محصولات راهبردی مورد نیاز کشور است و در این خصوص اقدام‌های حمایتی لازم از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌های یاد شده به عمل خواهد آمد.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.