افزایش ۵۰ درصدی قیمت لوازم التحریر در بازار همدان

رئیس اتحادیه لوازم التحریرهمدان گفت: در بخش لوازم التحریر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در همدان با افزایش قیمت ۵۰ درصدی رو‌به‌رو هستیم.

عباس ستاره ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان ، با بیان اینکه در حال حاضر یک پک تحریری حدود یک میلیون تومان می شود، اظهار داشت: زمان زیادی به بازگشایی مدارس باقی نمانده و در و این روزها یکی از دغدغه های والدین تامین مایحتاج دانش آموزان از جمله روپوش، لوازم التحریر، کیف و کفش و … است که با ارزیابی صورت گرفته یک بسته تحریر بدون کوله پشتی و کفش حدود یک میلیون تومان برای هر دانش آموز هزینه دارد.

وی با بیان اینکه بند کاغذ امسال نسبت به سال قبل بیش از 50 درصد افزایش قیمت داشته است، عنوان کرد: بند کاغذ که مهم ترین کالا برای تولید دفتر است سال قبل 650 هزار تومان به تولیدکنندگان عرضه می شد که امسال به یک میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد:در حال حاضر دفتر 100 برگ از 40 هزار تومان به بالا و تا حدود 60 هزار تومان عرضه می شود که همین نوع دفتر سال قبل با قیمت 20 تا 30 هزار تومان به فروش می رسید.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان گفت: هر قلم‌خودکار نیز با افزایش قیمت 30 تا 50 درصدی همراه بوده که امسال خودکار بیک از سه هزار به چهار هزار تومان رسیده و برخی برندهای معتبر دیگر نیز از سه هزار به پنج تا شش هزار تومان فروخته می شود.

ستاره ای در خصوص عرضه مداد رنگی در بازار همدان نیز گفت: در حال حاضر مداد رنگی شش عددی از 20 تا 25 هزار تومان، 12 رنگ از 40 تا 65 هزار تومان در بازار عرضه می شود که بسته به نوع آن و برند تولید کننده قیمت متفاوتی دارد.

وی در ادامه درباره دلیل افزایش قیمت لوازم التحریر در سال جاری گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و تغییر ارز مورد نیاز برخی واحدهای تولیدی مثل چاپخانه های تولید دفتر و کتاب، تولید کنندگان خودکار و… این افزایش قیمت رخ داده است.

ستاره‌ای با بیان اینکه بیشتر مداد و خودکارها در حال حاضر تولید داخلی هستند، بیان کرد: با این حال برخی اقلام مانند لاک غلطگیر و اتود و مغز آن به طور کلی در کشور تولید نمی شود و در زمینه ماژیک هم تولید بسیار کم است.