اسماعیلی: ماهانه هزار تُن کاغذ میان ناشران توزیع می‌کنیم/ پیش‌بینی خودکفایی در تولید کاغذ تا نیمه دوم سال ۱۴۰۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه‌های تولید کاغذ در کشور، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که برای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به خودکفایی در صنعت کاغذ برسیم.
اسماعیلی: ماهانه هزار تُن کاغذ میان ناشران توزیع می‌کنیم/ پیش‌بینی خودکفایی در تولید کاغذ تا نیمه دوم سال ۱۴۰۲

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به لزوم خودکفایی کشور در صنعت کاغذ گفت: اساساً بخش عمده‌ای از موضوع خودکفایی در صنعت کاغذ بر عهده بخش خصوصی است و ما نقش حمایتی و تسهیل‌گری داریم.

وی افزود: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از این کار در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران انجام می‌شود و بخش دیگری در یک مجموعه بسیار خوب در استان فارس که در حال راه اندازی است و یکی دو مجموعه دیگر در استان خوزستان پیش خواهد رفت که ان‌شاءالله اگر این‌ها در کنار هم اتفاق بیفتد، ما در سال آینده تمام نیازهای داخلی کاغذ را پوشش خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: قراردادی که همین امسال وزارت آموزش و پرورش بسته است، بیش از ۷۰ درصد کاغذهای کتاب‌های درسی را با تولید داخلی تأمین می‌کنیم. هم‌اکنون شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ماهی هزار تُن کاغذ را در اختیار معاونت فرهنگی ما قرار می‌دهد تا میان ناشران توزیع کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که برای نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به خودکفایی در صنعت کاغذ برسیم. هم‌اکنون قرارداد برای تأمین بخشی از نیاز کاغذ آموزش و پرورش و ناشران بسته شده و ناشران ما ماهی هزار تُن کاغذ دریافت می‌کنند که اگر این تقریباً به دو یا سه برابر افزایش پیدا کند، ما تمام نیاز داخلی‌مان را پوشش داده‌ایم.