استفاده از گرمای تجدیدپذیر در انگلیس سرعت می گیرد

به گزارش زیست آنلاین، کانال های West Midlands ممکن است منبع گرمای غیر محتملی به نظر برسند، اما این آبراه ها به زودی می توانند برای گرم کردن بیمارستان ها و ساختمان ها تحت برنامه ای برای استفاده از منابع گرمایشی پنهان انگلیس مورد استفاده قرار بگیرند.

دولت وعده داده است بیش از 20 میلیون پوند برای 9 طرح در سراسر کشور هزینه کند تا از گرمای ارزان و تجدیدپذیر کانالها و خطوط لوله لندن بهره برداری کند.

همچنین دولت برای ساخت چند نیروگاه تولید گاز هیدروژن سبز که در اروپا برای اولین بار است، برای استفاده خانه ها و کارخانه ها، 70 میلیون پوند دیگر هزینه خواهد کرد. از جمله پروژه ای در گریمسبی که با استفاده از برق پاک تولید شده توسط توربین های بادی فراساحلی، گاز جایگزین کم کربن را از آب تولید می کند.

کواسی کوارتنگ، وزیر تجارت، انرژی و رشد پاک انگلیس گفت که حذف انتشار گازهای گلخانه ای از صنعت و مسکن یک چالش بزرگ و بخش مهمی از حذف اثر ما در تغییرات اقلیمی تا سال 2050 است.

پس از آنكه وزرا وعده ممنوعیت استفاده از دیگ های بخار در خانه های نوساز از سال 2025 را دادند، برنامه دولت برای منابع جایگزین مانند گرمای تجدیدپذیر سرعت پیدا كرد.

منبع: theguardian