استراحت جنگل های استرالیا رو به پایان است

زیست آنلاین: کارشناسان هواشناسی روز گذشته هشدار دادند که پیش بینی وضع هوا نشان می دهد افزایش دما در آخر این هفته باعث افزایش خطر گسترش دوباره آتش سوزی ها در استرالیا می شود.

به گزارش زیست آنلاین، استرالیا همواره در طول تابستان آتش سوزی هایی را تجربه می کند، اما آتش سوزی های تابستان امسال، خیلی زودتر از همیشه آغاز شد و در چهار ماه گذشته جان 33 را گرفت، میلیون ها جانور از بین رفتند و منطقه ای تقریبا به اندازه مساحت یونان دچار سوختگی کامل یا جزئی شد.

بیش از یک هفته بارش باران شدید، آتش سوزی های سه ایالت ویکتوریا، نیو ساوت ولز و کوئینزلند را که بیشترین تاثیر را از این پدیده دیده بودند، تقریبا نصف کرد اما آخر هفته دمای هوا، بالاتر از میانگین خواهد رفت.

دفتر هواشناسی نیو ساوت ولز اعلام کرد متاسفانه این کاهش حجم آتش سوزی ممکن است با توجه به افزایش دمای هوا عمر کوتاهی داشته باشد.

از روز دوشنبه، 59 آتش سوزی در چمن زار و بوته زار سراسر ایالت نیو ساوت ولز اتفاق افتاده است که 28 مورد از آن هنوز مهار نشده است.

اداره آتش نشان روستایی نیو ساوت ولز نیز اعلام کرد با توجه به پیش بینی افزایش دما، بیش از 1300 آتش نشان در حالت آماده باش برای مهار آتش هستند.

دمای هوا در ملبورن که مسابقات آزاد تنیس استرالیا در آن در جریان است، ۴۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

منبع: reuters