اخطار صریح وزیر اقتصاد به کارخانه‌های تولید کاغذ

وزیر اقتصاد به کارخانه‌های واگذار شده تولید کاغذ هشدار داد.

وزارت اقتصاد اعلام کرد که احسان خاندوزی با حضور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی  کتاب در محل مصلی تهران از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید و با فعالان حوزه نشر به گفت‌وگو پرداخت.

وی در ابتدای  این بازدید در دیدار با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بررسی مشکلات و موانع حوزه نشر کتاب در چارچوب وظایف و مأموریت‌های وزارت اقتصاد، مقرر شد، زمینه رفع این مشکلات با برگزاری جلسات هماهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ با سازمان‌های تابعه وزارت اقتصاد از جمله سازمان امور مالیاتی در کوتاهترین زمان برگزار شود.

خاندوزی در این بازدید و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مقطع زمانی که فضای اقدامات اساسی در حوزه اقتصاد جدی است بنده در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان یک رویداد تاثیرگذار و دارای قدمت و اعتبار در داخل و خارج، حاضر شدم تا در عمل به عنوان یک مسئول اقتصادی اعلام کنم ما به نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب در اهمیت اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو بال محرکه‌ی کشور باور داریم.

وی در ادامه افزود: اقتصاد نشر هم به جهت گردش و دور مالی، هم تنوع محصولات و هم تعداد مخاطب بزرگترین اقتصاد در حوزه فرهنگ است. وزارت اقتصاد آماده است در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه و مشورت تخصصی، به طور خاص تقویت تولید کاغذ، به حرفه‌ای تر شدن این اقتصاد و توسعه پایدار آن کمک کند.

خاندوزی ادامه داد: به کارخانجات تولید کاغذ که براساس اصل ۴۴ واگذار شده‌اند ولی به تعهدات خود در قرارداد واگذاری عمل نکرده و تولید کاغذ را در شرایط فعلی با تنگنا مواجه کرده‌اند، هشدار می‌دهیم که سال ۱۴۰۱ باید تولید خود را به ظرفیت واقعی نزدیک کنند.
منبع: اقتصاد نیوز