اختصاص ماهیانه هزار تن کاغذ تولید کارخانه مازندران برای پاسخ به نیاز نشر

مدیرعامل کارخانه کاغذ مازندران از تعهد تولید هزار تن کاغذ چاپ و تحریر به صورت ماهیانه برای پاسخ به نیاز صنعت نشر خبر داد.

امید نیک‌نژاد، مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از تولید ماهیانه هزار تن کاغذ چاپ و تحریر علاوه بر تعهدی که این شرکت به وزارت آموزش و پرورش دارد،‌ خبر داد.

وی ادامه داد:‌ در حاشیه مراسم رونمایی از کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش‌آموزان کشور که هفته گذشته در مازندران و با حضور مسئولان برگزار شد،‌ مذاکراتی با معاون فرهنگی وزارت ارشاد در زمینه پاسخ به نیاز نشر داشتیم.

نیک‌نژاد تصریح کرد: در نتیجه این مذاکرات شرکت چوب و کاغذ مازندران متعهد شد که ماهیانه هزار تن کاغذ چاپ و تحریر را تولید و در اختیار جامعه نشر قرار دهد. از اول شهریور ماه ما این آمادگی این را داریم که هزار تن کاغذ را به بازار وارد کرده یا در اختیار وزارت ارشاد قرار دهیم.

وی در خصوص چگونگی توزیع این کاغذها گفت:‌ با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرف قرارداد ما با حوزه نشر است،‌ درباره سازو کار این توزیع باید در جلساتی که بین دو طرف در هفته‌های آتی تصمیم‌گیری شود.

نیک‌نژاد افزود: وضعیت تولید و صادرات در مجموعه چوب و کاغذ بسیار مطلوب است‌. ما در قراردادی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم،‌ متعهد شدیم که 30 هزار تن کاغذ که در حقیقت 70 درصد نیاز سازمان چاپ کتب درسی کشور است را تولید کنیم.